Sudionici su raznih korupcionaških skandala (pa tako vjerojatno i afere Janaf) katolici, a neki od njih redovito odlaze na mise, dok neki samo onda kada bi mogli biti uhvaćeni video ili fotokamerama kako u crkvi sjede uz neku važnu osobu ili pozdravljaju biskupa. Mafijaške organizacije vezane su za pojedine svece, a oni iz kalabrijske ‘Ndranghete i prisežu vjernost toj kriminalnoj organizaciji držeći u rukama sliku Gospe ili nekog sveca.
Sada kada je zbog afere ulaganja vatikanskog novca u ne baš čiste poslove morao ostavku podnijeti i pročelnik Kongregacije za kauze svetaca kardinal Angelo Becciu, ponavlja se kako je papa Franjo kazao da je bolje biti grešnik nego korumpirana osoba. Netko će kazati (možda upravo vjernici iz korupcionaških afera) kako ovaj papa opet nešto nameće, ali su očito zaboravili da to stoji u Evanđelju. Franjo je 11. studenoga 2013. (te godine postao je papom) kazao kako je Isus govorio “jao čovjeku za čiju će se krivnju dogoditi skandal”.
Franjo objašnjava kako Isus ne govori o grijehu, već o skandalu i Isus za takvogakaže kako bi bolje objesiti mu mlinski kamen o vrat i baciti ga u more. Ali kakva je razlika između grešnika i onoga koji skandalizira? Za grijeh postoji oprost, za korupciju ne. Franjo kaže kako korupcija nije čin, već osobno i društveno stanje, status, u kojem se navikne živjeti uz navike koje smanjuju i ograničavaju sposobnost za ljubav.
Korumpirana osoba se pravi da je kršćanin, kaže Franjo i naglašava kako je korupcija otrovna trava našeg vremena koja se hrani izgledom i društveno prihvatljivim, a može iznutra izjesti Crkvu ako ona bude slijedila put društvene mondenosti i imala sklerozu srca. Nemojte nikada prestati bdjeti nad svojim srcem, poručuje Franjo, jer bi se moglo udaljiti od Boga i odskliznuti prema korupciji. Do korupcije se dolazi slabljenjem srca.
Tijekom mise u kapelici doma Santa Marta u Vatikanu 8. veljače 2018. papa Franjo je ponovio kako “grešnik može postati svetac, a korumpirani ne”. Franjo je već govorio kako je David postao svet, a bio je grešnik, dok je Solomon bio odbačen jer je bio korumpiran. Pomišljaju li ljudi upleteni u razne korupcijske skandale, koji se u popisu izjašnjavaju kao katolici, na kršćanski nauk? A vjerojatno se i zgražaju nad zakonima koji nisu, po njihovu mišljenju, u skladu s kršćanskim temeljima.
Zanimljivo, Franjin kardinal , procelnik za beatifikacije (proglasenje svetim), prisiljen podnijeti ostavku zbog korupcije. Tko da vise da se nekoga proglasi ili NE proglasi svetim ?