- Iznimno sam zadovoljan današnjom raspravom, uloga Ministarstva je da na ovakvim osjetljivim zakonima provede jednu široku javnu raspravu koja će uključiti sve maritimne županije i gradove, a koje će u budućnosti imati izravne i neizravne posljedice ovoga zakona. Ono što je nama u nekim trenucima bila dilema, pokazalo se i kroz današnju raspravu, to su dvije, tri stvari na koje će biti najviše primjedbi kao pitanje postojanja jedne ili više lučkih uprava na području jedne županije, organiziranje kroz ispostave ili više centara županijske lučke uprave, je li bolje okrupnjivanje više županijskih lučkih uprava ili nije, kakav je status sportskih luka i ono o čemu mi kao javni servis moramo voditi brigu, to je jedna sredina, pjesnički rečeno, nalaženje ekvilibrijuma između jednog postulata koji govori – da će vas previše uplitanja države u gospodarstvo zapravo satrati, a ako se država premalo upušta u gospodarstvo, ono će biti prepušteno stihiji. Intencija je bila pronaći neku sredinu orijentiranu na gospodarstvo, ali uz zaštitu temeljnog postulata, da pomorsko dobro ostaje uvijek opće dobro i da na tome području nisu moguće nikakve privatizacije, osim koncesija – kazao je ministar Siniša Hajdaš-Dončić u Rijeci gdje je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture organiziralo Javnu raspravu o Nacrtu prijedloga Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama.
U raspravi su sudjelovali predstavnici Primorsko-goranske i Istarske županije, Grada Rijeke i Grada Pule, predstavnici lokalne samouprave, saborski zastupnici Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu Istarske i PGŽ-e, predstavnici zainteresiranih sektora Hrvatske gospodarske komore, državnih lučkih uprava, Otočnog sabora, poslodavaca i poduzetnika, te obrtnika i udruga brodara. Na pitanje o privatizaciji HŽ Carga i pregovorima s rumunjskom tvrtkom Grampet ministar Hajdaš-Dončić je kazao kako su oni cijelo vrijeme u tijeku.
− Postoje zakoni koji propisuju i jasno definiraju korake od početka, od ponude koja je došla od grupe Grampet i koji se ne mogu mijenjati – kazao je. Na pitanje o razvoju riječke luke, ministar Hajdaš-Dončić je rekao da je ona, uz to što je prioritet Vlade, ušla i u sastavni dio europskih koridora, no kada je o prometu riječ, zasada je nezadovoljavajući. Rijeka ima potencijal da u nekoj sljedećoj dekadi dođe do milijun TEU-a, to bi bio optimalni kapacitet, za to se moraju ostvariti tri bitna preduvjeta, uspješno koncesioniranje završetka Zagrebačke obale, uređenje željezničke pruge, a u planu Hrvatskih cesta predviđena je i investicija za D403, prometnicu koja je nužna za izvlačenje tereta iz riječke luke, kazao je.
>>Misli li Hajdaš Dončić prodati autoceste iza zatvorenih vrata?