– Unatoč svjetskim kretanjima i globalnoj krizi, vjerujem da se u
hrvatskoj trgovini na malo neće ništa osjetnije dogoditi. Građani će i
dalje kupovati, naravno, sukladno svojim financijskim mogućnostima,
potrebama i navikama. No, u idućem će razdoblju prilikom kupnje sve
više voditi računa o omjeru cijene i kvalitete za kupljene proizvode i
usluge – kaže Milica Rakuša Martulaš, direktorica Sektora za trgovinu
HGK.
Prema njezinim riječima, distributivna trgovina drugi je najveći
poslodavac u Hrvatskoj sa 257.521 zaposlenim, a isti trend trebao bi se
nastaviti i u 2009. bez znatnijeg smanjivanja zaposlenih. Naime,
trgovci se već sada pripremaju na moguće crne scenarije i nude kupcima
proizvode na akcijama, sniženjima, ciljanim marketingom, ali i kroz
udruživanja – kroz još jači plasman domaćih proizvoda na policama, što
je najveći doprinos domaćoj proizvodnji i ukupnom gospodarstvu.
– Valja osvijestiti građane da je kupovanje domaćih proizvoda
najsigurniji način da se pomogne domaćem gospodarstvu – tvrdi M. Rakuša
Martulaš te ističe kako zbog globalne krize ne treba stvarati dodatnu
psihološku krizu kod građana. – Stvaranje panike i pesimističnih
prognoza nikome ne donosi prosperitet. Kao drugi najveći poslodavac u
RH, odmah iza prerađivačke industrije, trgovina drži udjel od 17,4
posto ukupno zaposlenih u RH te udjel od 10,8 posto BDP-a. HGK je
priopćio da se nastavlja s akcijom “Kupujmo hrvatsko”, i to pod
sloganom: “Ovih blagdana, odaberimo najbolje - kupujmo hrvatsko!”. (J.
R. K.)