Američki RAMPANT design, tvrtka je koja se bavi prodajom tzv. vizualnih templatea, na YouTubeu je objavila jednu koja podsjeća na najavnu špicu HRT-ova Dnevnika. Tu špicu prodaje za samo 10 dolara. U HRT-u tvrde da je špica Dnevnika, logo i cijeli paket potpuno autorsko djelo Odjela dizajna HRT-a i napravljena je 2009. godine u sklopu redizajniranja emisije za potrebe Informativnog programa.
– Krenula je u emitiranje za Dan HRT-a 15. 5. 2009. godine. Tada se, naime, mijenjala i scenografija i to je bio dio redizajna Informativnog programa. Špica je od tada nekoliko puta poboljšavana i dorađivana u vidu osvježavanja animacije boljim 3D renderima, čišćenjem nekih detalja, povećanjem rezolucije, a zadnji popravak kolorita izvršen je prošle godine zbog ujednačavanja sa scenografskim izmjenama. Bila je riječ o korekciji boja postojećih animacija – rekli su nam u HRT-ovu Odjelu za odnose s javnošću.
Dodaju da su još početkom 2011. godine na jednom od internetskih ponuđača tzv. grafičkih templatea primijetili gotovo potpuno preslikanu špicu Dnevnika, zbog čega su još tada posumnjali u krađu HRT-ova intelektualnog vlasništva, odnosno falsifikat, pa su to prijavili.
– Pregledavanjem profila prodavača, tj. falsifikatora koji je preslikao našu animaciju i ponudio je na stranici sa stock-footageom uspjeli smo zaključiti da se radi o osobi iz Republike Srpske koja je rekreirala naš vizual i ponudila ga na internetu – objašnjavaju na HRT-u.
Dodaju kako je uvijek moguće da netko modificira ili kopira najavne špice, no da HRT to zasigurno nije učinio. Iako se snimka na YouTubeu mogla vidjeti u vrijeme objave teksta, poslije je prebačena kao "privatna" i više se ne može vidjeti.
>> Jutarnje emisije za Sanju Doležal i Nevenu Rendeli