Jedan je od njih osam u svijetu. Bombardierov novi model CS100 ubraja se među najmodernije zrakoplove današnjice, a u petak je prvi put predstavljen u Hrvatskoj sletivši u novu zagrebačku Zračnu luku Franjo Tuđman.
Manja potrošnja
Swissov zrakoplov stigao je iz Züricha, a impresionirao je već svojom modernom vanjštinom. Dugačak je gotovo 35 metara, isto koliko mu iznosi i raspon krila. Njime upravljaju dva pilota, a posadu čine još tri stjuardese. Može prevesti ukupno 125 putnika, a ni njegova unutrašnjost ne zaostaje za vanjskim izgledom.
Za sjedala je odabrana smeđa boja kako bi asocirala na švicarsku čokoladu, a nešto su šira nego inače i imaju više prostora za noge. Prozori su jedni od najvećih na zrakoplovima, a povećan je i prostor za prtljagu iznad sjedala. Ipak, ono čime se ovaj zrakoplov najviše ističe jesu tehnološka dostignuća. Među ostalim, može su pohvaliti 25 posto manjom potrošnjom goriva od svih ostalih aviona u istom rangu.
– Smatram da je ovo najsuvremeniji avion današnjice po tehnologiji, materijalu, aerodinamici… Kokpit izgleda i funkcionira nevjerojatno, ima pet velikih monitora, najmoderniji sistem i odličan novi sustav za navigaciju – rekao je kapetan aviona Igor Budić, inače Hrvat sa švicarskom adresom. Kao pilot u Swiss Air Linesu radi već 20 godina.
– Moji su roditelji Zagrepčani, no ja sam rođen u Švicarskoj. Na Prometni fakultet sam pak išao ovdje u Zagreb i onda se zaposlio u Swissu. Ipak, uvijek mi je drago sletjeti u Hrvatsku, posebno s ovako modernim novim avionom – napomenuo je Budić, koji je jedan od prvih instruktora u svijetu za novi CS100. Cilj je obučiti ukupno 300 pilota da mogu upravljati novom Bombardierovom C serijom u koju spada još avion CS300. Prvi bi trebao poletjeti uskoro, a riječ je o nešto duljem modelu s većim dometom te 145 sjedala za putnike. Swiss Air Lines do 2018. godine planira cijelu svoju flotu zamijeniti s ova dva modela zrakoplova, a imat će ukupno 10 manjih i 20 većih aviona.
I putnici zadovoljni
– Swiss je jako ponosan na ovu seriju zrakoplova jer su naši stručnjaci surađivali s kanadskom tvrtkom Bombardier pri njihovoj izradi. Sugerirali smo im što je nama pilotima potrebno u kokpitu, što putnici žele… – istaknuo je pilot te dodao da je Swiss stoga prva kompanija u čijoj floti lete zrakoplovi Bombardierove C serije, ali prve su narudžbe već napravili i neke druge kompanije, primjerice Air Canada i Air Baltic.
Kako kažu iz Swissa, i mnoge druge kompanije čekaju njihove prve reakcije.
– Mi smo izrazito zadovoljni. Prvi dojmovi naših stručnjaka, pilota, ali i putnika su odlični i mislimo da je ovo avion koji može konkurirati Airbusovim i Boeingovim zrakoplovima u istoj kategoriji – poručio je pak Bernhard Wodl, regionalni voditelj Lufthanse čija je Swiss Air Lines podružnica.
Ne treba reklamirati ove masine po Hrvatskoj da nam se politicari pohlape, znamo da bi oni radije kupili avione nego dali narodu jesti. Svicarci se mogu priustiti potrositi koji franak vise, obzirom da su oni najkopetitivnija ekonomija na svijetu, a mi moramo stajati na svom mjestu, medju najnazadnijim ekonomijama u Europi zahvaljuci nasim politicarima.