'UŠTIMANA CIJENA'

Borzan kritizira: Hrvati su mislili da kupnjom njemačkog auta plaćaju kvalitetu

Biljana Borzan
21.10.2017.
u 14:10

Samo Mercedes, Audi i BMW drže 80 posto tržišta luksuznih vozila. Ukoliko se optužbe pokažu istinitima, biti će jako puno oštećenih potrošača, među ostalim i u Hrvatskoj - kazala je Borzan

Hrvatska zastupnica u Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta Biljana Borzan hitno je reagirala na optužbe protiv njemačkih proizvođača automobila da su udruženi u kartel godinama ignorirali zakone EU o tržišnom natjecanju te poslovali na štetu svojih kupaca.

“Europska komisija je sredinom ove godine pokrenula istragu protiv njemačkih proizvođača automobila Daimler (u sastavu kojeg je Mrecedes), Audi, Porsche, VW i BMW da posluju na nezakonit način, tj. u kartelu. Jutros su ušli u središnjicu BMW-a u potrazi za dokazima. Pretpostavlja se da su od ranih devedesetih dogovarali performanse automobila suprotno zakonima EU. Dakle, ono što su kupci mislili da plaćaju za kvalitetu njemačkog auta, zapravo je bila dogovorena cijena”, objašnjava Biljana Borzan.

Sastajali su se nekoliko puta godišnje i dogovarali različite odrednice svojih vozila kako se ne bi morali međusobno natjecati inovacijom, cijenom i kvalitetom. Prema podacima koji su objavljeni, navodi se optužbe da su dogovarali veličine spremnika za pročišćavanje ispušnih plinova, maksimalnu brzinu do koje može voziti auto spuštenog krova i slično.

„Samo Mercedes, Audi i BMW drže 80 posto tržišta luksuznih vozila. Ukoliko se optužbe pokažu istinitima, biti će jako puno oštećenih potrošača, među ostalim i u Hrvatskoj. Zato sam s Europskim krovnim udruženjem za zaštitu potrošača (BEUC) poslala pismo Europskoj komisiji da se osigura pravo kolektivne odštete. Naime, kada je došlo do skandala s Volkswagenom, Amerikancima je isplaćena odšteta od pet do 10 tisuća dolara te im je popravljen ili zamijenjen automobil, a europski potrošači još čekaju!“, kaže Borzan.

Pretpostavlja se da VW dizelski skandal otkriven tek u SADu upravo jer se „konkurentski“ proizvođači nisu natjecali i međusobno kontrolirali.

Biljana Borzan
1/29
Biljana Borzan
1/16
Biljana Borzan
1/3

Komentara 103

GU
Gustirna
18:34 21.10.2017.

Trazi drugarica jos pet minuta slave...a hrvati vec desetljecima imadu svjedocenja bivsih radnika u njemackoj auto industriji da se iz njemacje izvoze u bivse komunisticke zemlje automobili koji nisu prosli tvornicku kontrolu ili su sklepani od jeftinijih materijala i boja...

AA
aabbcc
14:59 21.10.2017.

Kupci robe vole reklamu da im je roba dobra i to treba platiti. Usput i drugi proizvodjaci danas vise ulazu u reklamu nego u kvalitet auta.

MA
Marvin
14:48 21.10.2017.

Ovozemaljski Imas pravo , od milion njemackih pokvari se tisucu , od ticucu neke druge marke pokvari se samo sto automobila stvarno je to velika razlika.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije