Europarlamentarka Biljana Borzan poslala je Europskoj komisiji (EK) prioritetno pitanje vezano za diskriminaciju hrvatskih potrošača u korištenju online servisa Netflix, priopćeno je jučer iz njezina ureda.
Nedugo nakon uvođenja Netflixa u Hrvatskoj, zastupnici u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta (EP) Biljani Borzan javili su se potrošači koji se žale na kvalitetu usluge jednog od najpopularnijih američkih servisa za online stream multimedijskih sadržaja.
– Potrošači mi se često žale kako nemaju pristup popularnim serijama, zbog kojih su se i pretplatili na Netflix, poput "Kuće od karata", "Igre prijestolja" ili "Hodajućih mrtvaca". Opće je poznato da je u SAD-u, gdje je Netflix neznatno jeftiniji, dostupno puno filmova koji nisu dostupni na cijelom tržištu EU – rekla je Borzan.
Budući da predstavnici Netflixa redovito sudjeluju u razgovorima s EK-om i EP-om o regulaciji digitalnog tržišta, Borzan je poslala Komisiji prioritetno pitanje kojim upozorava na potrebu što bržeg uklanjanja diskriminacije hrvatskih potrošača.
Hrvatski potrošači korištenje Netflixa plaćaju jednako kao i potrošači drugdje u EU koji imaju veći raspon sadržaja i titlove na vlastitom jeziku, navela je Borzan. Borzan se protiv ove diskriminacije založila i amandmanima na Akt o jedinstvenom digitalnom tržištu i u Strategiji za jedinstveno tržište EU.
Diskriminacija prema državljanstvu i mjestu prebivališta najčešći je problem na koji se žale potrošači na online tržištu. Prilikom internetske kupovine 75% građana osjeća se diskriminirano prema mjestu prebivališta. Čak 24% kućanstava EU nema pristup nekim internetskim sadržajima. Prema istraživanju EK, procjenjuje se da je šteta prema potrošačima prilikom kupovine digitalnih sadržaja oko 64 milijarde eura na godinu.
>> Najpoznatija internetska TV mreža Netflix stigla u Hrvatsku!
>> Ovo su sličnosti i razlike između Netflixa i Pickboxa
To nama nije previše bitno kad imamo najsporiji internet u Europi i većina korisnika uopće ne može gledati Netflix zbog nedovoljne brzine. A bit će i još gore, jer sada imamo duopol - T-Com drži Iskon, a VIP drži Amis i Bnet. Oni se sve lijepo dogovore u tajnosti i nema nikakve šanse da dođe do bilo kakvog pojeftinjenja ili poboljšanja kvalitete usluge.