Prema nekim izvorima, Ministarstvo unutarnjih poslova potpuno je nezakonito, pod krinkom ekologije, donijelo Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu prijevoza opasnih tvari u cestovnom prometu, kojim zabranjuje cestovni prijevoz nafte kroz Hrvatsku. Rekao nam je to izvor blizak Vladi koji želi ostati anoniman, a tvrdi kako je očito da se iza skandalozne uredbe MUP-a kriju politički interesi, odnosno interesi Ine, koja želi kontrolirati izvoz nafte u BiH. Takva uredba ne može biti donesena jer se njome krše drugi međunarodni ugovori koje je Hrvatska potpisala, tvrdi naš izvor.
Spomenuti pravilnik donesen je 8. siječnja ove godine i trebao bi 16. siječnja stupiti na snagu. Pravilnik je dugo pripreman, a navodno je još od kolovoza prošle godine "na čekanju" u Vladinu Uredu za zakonodavstvo, kojemu je bilo potrebno nekoliko mjeseci da blagoslovi uredbu.
Kako tvrdi naš izvor, MUP je na sebe preuzeo veliku odgovornost i bit će skandalozno kad u srijedu na granicu budu pristizale strane cisterne kojima su izdane dozvole za prijevoz tereta, a sad im je nelegalno onemogućen prijevoz kroz Hrvatsku zbog političkih odluka i pritisaka domaćeg naftnog diva. Države se međusobno dogovaraju o dopuštanju prijevoza tereta prema reciprocitetu. Koliko dozvola, primjerice, Slovenija izda za prijevoz tereta kroz svoju zemlju, toliko dozvola dobije u Hrvatskoj, a to je definirano međunarodnim ugovorima o cestovnom prijevozu tereta, koji je sada ugrožen, tvrdi naš izvor.
Inin glasnogovornik Mario Dragun nema, dakako, ništa protiv uredbe.
- Stupanje uredbe na snagu nije nimalo izvan uobičajene prakse u drugim državama, a na ovaj način država samo brani svoje interese. Nafta se i dalje može prevoziti željeznicom, a činjenica je da je i do sada dosta tereta koji je prevožen cestama završavalo u Hrvatskoj, a ne u inozemstvu - kaže Dragun, koji ima čvrst stav da je uredba donesena isključivo zbog ekoloških razloga i nema veze s poslovnim interesima Ine.
U Ministarstvu pomorstva, prometa i veza odbili su komentirati Uredbu uz objašnjenje da je za nju nadležan MUP. Glasnogovornica Ministarstva unutarnjih poslova Zinka Bardić, pak, kaže:
- Donošenje pravilnika prošlo je svu potrebnu proceduru, za njegovo je donošenje dana i suglasnost Ministarstva pomorstva, prometa i veza, a pravilnik je prošao i kroz sve nadležne Vladine urede. On nije ništa novo i svi su bili upoznati s tim da će biti donesen. Pravilnik nije ništa novo ni u europskim okvirima jer, primjerice, i Austrija ima slične propise. Naša je zemlja turistička i moramo paziti na ekologiju te kontrolirati prijevoz opasnih tvari kroz Hrvatsku. Ovom uredbom nitko nije oštećen.
Ante Pancirov