Festival pašte

'Hrvatska tjestenina' u pohodu na hrvatske i inozemne stolove

tjestenina (1)
Foto: Duško Jaramaz/PIXSELL
1/3
17.11.2010.
u 20:32

Nedovoljno poznata kvalitetna hrvatska 'pašta' i dalje je u manjini u odnosu na uvoznu talijansku, koja je često lošija - lani u Hrvatskoj pojedeno oko 32 tisuće tona špageta, makarona, fuži itd...

Na hrvatskim stolovima je lani pojedeno oko 32 tisuće tona tjestenine, a oko 56 posto skuhane 'pašte' stiglo je iz uvoza - rečeno je danas u Vodicama na Prvom festivalu hrvatske tjestenine. Prva takva manifestacija, priređena u okviru 8. hrvatskog stručnog simpozija gastronomije, turizma i prehrane Svijet hrane 2010., ima za cilj promovirati hrvatske proizvođače tjestenine i ustanoviti domaći tzv. krovni brand 'hrvatska tjestenina'. Šturlice, rezanci, fuži, njoke, pljukanci,
štrukli, mlinci, pašte... - dio je bogatog niza hrvatskih autohtonih proizvoda koji su, još uvijek, unatoč iznimnoj kvaliteti nedovoljno zastupljeni na domaćim stolovima, hotelima, restoranima, kao i na trpezama u drugim zemljama.

- Od 2000. godine je potrošnja tjestenine u Hrvatskoj poraska za 85 posto. Takva stopa rasta primjerenija je industriji informatičke tehnologije ili mobilne telefonije. No od 1991. godine na ovamo uvoz tjesteninie je porastao gotovo 30 puta. Ipak u posljednjih pet godina ipak uvoz stagnira, a proizvodnja raste. Znači da i mi imamo konja za utrku - ustvrdio je Zoran Šimunić, jedan od proizvođača tjestenine iz tvrtke Naše klasje.

Božica Marković iz Hrvatske gospodarske komore, Stjepan Odobašić iz tvrtke Robinson (organizatora skupa), Branko Čukelj iz Hrvatskog kuharskog saveza, Zoran Katić iz Udruge mali obiteljskih hotela i druge govorili su o načinima na koje bi hrvatska tjestenina trebala zauzeti ulogu na tržištu koja joj pripada, a koju zbog manjka informacija na tržištu još uvijek nema.

U domaćim hotelima se već dulje vrijeme pokušava predstavljati domaća 'pašta' i tradicionalna jela, i to donekle već daje prve rezultate, kažu.

- Osamdeset posto uvežene tjestenine dolazi iz Italije, jer imaju brand kao 'zemlja tjestenine'. Cijeli svijet, pa i Talijani, vjeruju da talijanska tjestenina najbolja. No nije sva talijanska tjestenina kvalitetna, pogotovo ne ona koja se u trgovačkim centrima prodaje po 2 kune. Tu je naše mjesto, moramo pronaći idealni omjer cijene i kvalitete za domaću tjesteninu - smatra Z. Šimunić.

Stotinjak kuhara je u Vodicama predstavila veliki broj raskošnih i maštovitih jela temeljenih na hrvatskoj tjestenini, što je bio najboli način da se široj publici predstavi domaća kvaliteta, nakon čega će mnogi koji su je kušali zasigurno rjeđe posezati za uvoznim sličnim proizvodima. Najboljim proizvođačima domaće 'pašte' će biti  podjeljene nagrade: zlatni, srebrni i brončani rezanac.

Komentara 2

TH
than
14:09 18.11.2010.

Eh. Sva ta tjestenina koja se prodaje ispod 6-7 kuna je sve samo ne kvalitetna tjestenina, pa bila ona iz uvoza ili nasa.

OB
-obrisani-
23:58 17.11.2010.

A kad ce mo poceti proizvoditi zdravu hranu? PLJUC!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije