Četrdesetpetogodišnji hrvatski pomorac Z. M. bio je jedan od 228
putnika i članova posade zrakoplova Air Francea koji je jučer nestao na
liniji iz Rio de Janeira za Pariz. Nesretni pomorac zakasnio je na
raniji let kojim se planirao vratiti prema Hrvatskoj pa se uvrstio na
listu čekanja za let AF 447 i, na žalost - uspio se ukrcati.
Kako nam
je potvrđeno u MVPEI-ju, prvu informaciju o njegovu stradanju hrvatsko
veleposlanstvo u Parizu dobilo je od njegove supruge i sestre, a čekalo
se da je potvrde i francuske vlasti. U 19 sati i 41 minutu Air France
je objavio popis putnika po nacionalnosti i u njemu je službeno
potvrđeno da je među putnicima u zrakoplovu bio i jedan Hrvat. Kako nam
je rečeno u Air Franceu, popis s punim imenima stradalih putnika oni
neće objavljivati, već je to prepušteno vlastima država iz kojih su
putnici.
Olupina
se neće moći izvaditi
Francuski
par srećom ostao bez karata, brazilski princ poginuo
Uzrok
pada ne bi trebao biti grom
Karakteristike airbusa 330-200
Najveće zrakoplovne katastrofe
Popis putnika po nacionalnosti
Nisu teroristiPretpostavlja se da se airbus A330-200 sa 216 putnika i 12 članova posade srušio jučer rano ujutro u Atlantski ocean nakon jakih turbulencija i udara groma. Meteorolozi navode da je na tom području vjerojatno bjesnila tropska oluja. U avionu je bilo 126 muškaraca, 82 žene, sedmero djece i jedna beba. Mjesto pada ni nakon jučerašnje cjelodnevne potrage francuskog i brazilskog ratnog zrakoplovstva nije otkriveno.
Zrakoplov je poletio prema Parizu u nedjelju u 23 sata prema srednjoeuropskom vremenu. Brazilske vlasti tvrde da je u 2.30 sati, nakon što je preletio otočje Fernando de Noronha, posljednji put viđen na radaru.
Prema priopćenju uprave Air Francea, u 3 sata i 14 minuta zaprimljena je automatska poruka sa zrakoplova u kojoj se navodi da se dogodio kratki spoj na instalacijama. To područje Atlantika nije pokriveno radarima, pa piloti, dok ne iziđu iz takozvanih radarskih rupa, svakih 30 minuta šalju radioporuke o položaju zrakoplova.
Foto: Reuters
Tek pet sati nakon posljednje poruke, oko 8 sati i 15 minuta, Air France je, kako je za BBC izjavio predsjednik uprave Pierre Henri Gourgeon, “osnovao krizni centar jer je zaključeno da je situacija ozbiljna”. Zrakoplov je u Pariz trebao sletjeti u 11 sati i 15 minuta, a kad se to nije dogodilo, uslijedila je panika. Francuski ministar Jean-Louis Borloo otklonio je mogućnost da su zrakoplov oteli teroristi rekavši da se dogodila nesreća.
– Izgledi da se pronađu preživjeli veoma su mali - priznao je
francuski
predsjednik Nicolas Sarkozy, ustvrdivši i kako je riječ “o nesreći
kakvu Air France nikada prije nije doživio”. Kazao je da je Francuska
zatražila pomoć satelita u potrazi, ali i kako je riječ o “ekstremno
teškom poslu”, budući da je to golem prostor. Sarkozy se susreo s
rodbinom i prijateljima stradalih na aerodromu Charles de Gaulle za
koje je uprava te pariške zračne luke otvorila poseban terminal na
kojemu čekaju vijesti o nestalom zrakoplovu, a ondje im se pruža i
potrebna psihološka pomoć.
A330 - rijetke nesreće
Airbus A330-200 proizvod je iz uspješne obitelji Airbusovih putničkih
zrakoplova dugog doleta. U svijetu leti više od tisuću letjelica tipa
A330, od kojih je samo jedna 1994. doživjela tešku nesreću, i to pri
testiranju zrakoplova čija je posada izvodila simulaciju otkazivanja
motora. Tada je poginulo sedmero članova posade.