Pukovnik Stanko Hrženjak, koji se prije godinu dana katapultirao iz gorućeg zrakoplova, ponovno leti na MiG-u 21! To je svojevrsno čudo, s obzirom na to da nerijetko katapultirani piloti više ne mogu nastaviti karijeru borbenog pilota na nadzvučnom lovcu.
– Završio sam sve preglede i kontrole i pokazalo se da zdravstveno nisam “oštećen” katapultiranjem, tako da sam prvi put samostalno letio još u ožujku, a i jučer sam letio na 117-ici – kazao je Hrženjak i dodao da zna još dva takva primjera i pilota koji su nastavili karijeru nakon katapultiranja. – Treba imati i sreće – istaknuo je. Hrženjak je u HRZ-u zadužen za provjeru borbene spremnosti pilota.
>> Pogledajte eskadrilu borbenih aviona HRZ-a i PZO-a
Nesto mi tu nije jasno! Ako pilot nakon katapultiranja ima vece sanse ne prezivjeti ili biti invalid cemu onda koristiti takav sistem!? Ejection seat zapadnih aviona je napravljen da spasi pilota i da je ovaj sposoban ponovno letjeti. Ne vjerujem da su ruski sistemi puno drugaciji.