Obiteljsko srebro

HSS: Pa nisu Ceste Sisak gaće da ih iskoristite i bacite!

U tvrtki radi oko 200 ljudi, za koje se ne zna što će biti nakon dolaska privatnika
N. ČUTUK/PIXSELL
12.11.2010.
u 12:02

Od 2003., kada je HDZ odlučio privatizirati tvrtku, model se triput mijenjao. U Županiji kažu da će početnu cijenu njihova udjela odrediti ovlašteni revizor

Hrvatska seljačka stranka pozvala je Županijsku skupštinu da preispita svoju odluku o prodaji većinskog udjela u tvrtki Ceste Sisak. Naime, HSS-u je sporna cijena. Nominalna vrijednost županijskog udjela od 55,98 posto temeljnog kapitala je 8,128 milijuna kuna, a u toj stranci misle da je prava vrijednost tvrtke puno veća.

– Ceste Sisak imaju u svom vlasništvu šljunčaru u Vukojevcu, kojoj je vrijednost najmanje 20 milijuna kuna. Tvrtka ima i skupu opremu i strojeve, a ne smijemo zanemariti i vrijedno zemljište u Lađarskoj ulici te asfaltnu bazu u Petrinji. Ne smije se olako postupati s obiteljskim srebrom, nisu Ceste Sisak turske gaće da ih kupite, iskoristite i bacite – rekao je jučer Ivica Perović, potpredsjednik HSS-a Sisačko-moslavačke županije.

HSS-ovcima nije jasno zbog čega je županija dionice 2008. godine otkupljivala od radnika pod izlikom “zaštite od torbara”, a “sada odjednom i na brzinu prodaju cijeli svoj udio u uspješnoj tvrtki sa 200 zaposlenih, koji bi time možda bili ugroženi”.

U Županiji nam kažu da početna cijena njihova udjela neće biti nominalna vrijednost.

– Udjel će se prodati najpovoljnijem ponuditelju, javnim prikupljanjem ponuda. Početna cijena odredit će se prema procjeni ovlaštenog revizora o vrijednosti udjela – stoji u priopćenju iz Sisačko-moslavačke županije.

No, privatizacija Cesta Sisak od samih je početaka burna. U srpnju 2003. Županijska je skupština, kojom tada upravlja HDZ, donijela Odluku i Program privatizacije tvrtke, koja je do tada bila u stopostotnom vlasništvu Županije. Odlučeno je da se privatizira 75 posto tvrtke, i to da se radnicima s popustom proda 50 posto, da se na tržište stavi 15% plus jedna dionica, te da se bez naknade na Hrvatske ceste prebaci 10% udjela. Time županija zadržava 25 posto plus jedan poslovni udjel. No, SDP-ova većina u ožujku 2007. to mijenja i odlučuje privatizirati samo 50 posto tvrtke, što se odnosi na prodaju radnicima s kojima su ugovori potpisani još u listopadu 2003. Hrvatske ceste žale se Upravnom sudu, pa Županijska skupština u prosincu 2008. opet mijenja Odluku o privatizaciji Cesta Sisak. Tek tada županija ipak odlučuje osam posto udjela prebaciti Hrvatskim cestama, a od tada se plan privatizacije nije mijenjao.

Privatizaciju Cesta Sisak obilježava spor s Hrvatskim cestama, koje i dalje zahtijevaju 10 posto dionica, po prvom planu privatizacije iz 2003. godine. Za sada im je Županija ponudila osam posto, i to tek nakon što su pokrenuli spor pred Upravnim sudom. Zanimljivo je da je Županija radnike počela “spašavati od torbarenja” tek 2008., kad je odlučila Hrvatskim cestama dati osam posto udjela, i time sa svojim udjelom pala na 42 posto, čime je izgubila apsolutnu moć odlučivanja. Otkupom je od radnika svoj udio dogurala do 55,98 posto, a zanimljivo će biti vidjeti hoće li se početna cijena županijskog udjela podići za onaj iznos koji je Županija do sada isplatila radnicima za njihove dionice.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije