Hrvatska seljačka stranka pozvala je Županijsku skupštinu da preispita svoju odluku o prodaji većinskog udjela u tvrtki Ceste Sisak. Naime, HSS-u je sporna cijena. Nominalna vrijednost županijskog udjela od 55,98 posto temeljnog kapitala je 8,128 milijuna kuna, a u toj stranci misle da je prava vrijednost tvrtke puno veća.
– Ceste Sisak imaju u svom vlasništvu šljunčaru u Vukojevcu, kojoj je vrijednost najmanje 20 milijuna kuna. Tvrtka ima i skupu opremu i strojeve, a ne smijemo zanemariti i vrijedno zemljište u Lađarskoj ulici te asfaltnu bazu u Petrinji. Ne smije se olako postupati s obiteljskim srebrom, nisu Ceste Sisak turske gaće da ih kupite, iskoristite i bacite – rekao je jučer Ivica Perović, potpredsjednik HSS-a Sisačko-moslavačke županije.
HSS-ovcima nije jasno zbog čega je županija dionice 2008. godine otkupljivala od radnika pod izlikom “zaštite od torbara”, a “sada odjednom i na brzinu prodaju cijeli svoj udio u uspješnoj tvrtki sa 200 zaposlenih, koji bi time možda bili ugroženi”.
U Županiji nam kažu da početna cijena njihova udjela neće biti nominalna vrijednost.
– Udjel će se prodati najpovoljnijem ponuditelju, javnim prikupljanjem ponuda. Početna cijena odredit će se prema procjeni ovlaštenog revizora o vrijednosti udjela – stoji u priopćenju iz Sisačko-moslavačke županije.
No, privatizacija Cesta Sisak od samih je početaka burna. U srpnju 2003. Županijska je skupština, kojom tada upravlja HDZ, donijela Odluku i Program privatizacije tvrtke, koja je do tada bila u stopostotnom vlasništvu Županije. Odlučeno je da se privatizira 75 posto tvrtke, i to da se radnicima s popustom proda 50 posto, da se na tržište stavi 15% plus jedna dionica, te da se bez naknade na Hrvatske ceste prebaci 10% udjela. Time županija zadržava 25 posto plus jedan poslovni udjel. No, SDP-ova većina u ožujku 2007. to mijenja i odlučuje privatizirati samo 50 posto tvrtke, što se odnosi na prodaju radnicima s kojima su ugovori potpisani još u listopadu 2003. Hrvatske ceste žale se Upravnom sudu, pa Županijska skupština u prosincu 2008. opet mijenja Odluku o privatizaciji Cesta Sisak. Tek tada županija ipak odlučuje osam posto udjela prebaciti Hrvatskim cestama, a od tada se plan privatizacije nije mijenjao.
Privatizaciju Cesta Sisak obilježava spor s Hrvatskim cestama, koje i dalje zahtijevaju 10 posto dionica, po prvom planu privatizacije iz 2003. godine. Za sada im je Županija ponudila osam posto, i to tek nakon što su pokrenuli spor pred Upravnim sudom. Zanimljivo je da je Županija radnike počela “spašavati od torbarenja” tek 2008., kad je odlučila Hrvatskim cestama dati osam posto udjela, i time sa svojim udjelom pala na 42 posto, čime je izgubila apsolutnu moć odlučivanja. Otkupom je od radnika svoj udio dogurala do 55,98 posto, a zanimljivo će biti vidjeti hoće li se početna cijena županijskog udjela podići za onaj iznos koji je Županija do sada isplatila radnicima za njihove dionice.