Zagrebačka županija potpisala je prvi ugovor o javnoj usluzi s javnolinijskim prijevoznicima, i to tri godine nakon što su stvoreni zakonski preduvjeti za to.
- Ugovori su jedini način da se socijalno najosjetljvijim građanima osigura javni prijevoz, a poduzetnicima nastavak poslovanja. SSSH i HUP pozdravljaju ovaj važan iskorak, smatrajući ga ključnim i jedinim načinom da se županijske i međužupanijske javne linije do 100 kilometara održavaju te da se osigura opstanak prijevoznika i vozača. Podsjećamo, o javnom linijskom prijevozu ovisi više od polovice hrvatskih građana, njih čak 2,8 milijuna i na njega otpada 80 posto autobusnog prometa u gotovo svim županijama - ističu u JUP-u.
Predsjednik SSSH-a Mladen Novosel kaže da je neshvatljivo i neodgovorno od drugih županija što ne ubrzaju proces potpisivanja ugovora s prijevoznicima.
- Situacija u ruralnim županijama je znatno gora i na dnevnoj razini svjedočimo depopulaciji velikog djela zemlje. O javnom autobusnom prijevozu ovise najosjetljiviji dijelovi društva, učenici, umirovljenici i radnici, i vjerojatno zato župani ne čine ništa. Krajnje je vrijeme da se ubrzaju te da tako omoguće javni prijevoz svima kojima je potreban, a vozačima poštenu plaću za njihov rad - rekao je Novosel.
Damir Zorić, glavni direktor HUP-a, ističe da župani ne mogu ni zamisliti u kakvoj su poziciji poduzetnici na rubu opstanka, i to zbog nečije inertnosti.
- Potpisivanje ugovora o javnoj usluzi znači spas za poduzetnike, bolje plaće za radnike, a i mogućnost korištenja EU fondova za obnovu flote, što građanima znači bolji, kvalitetniji i sigurniji prijevoz. Zato je vrijeme da se i ostale županije požure jer ćemo u protivnom uskoro ostati bez autobusnih prijevoznika, bez vozača i ono najgore, bez ljudi u ruralnim dijelovima Hrvatske – upozorio je Zorić.
>> VIDEO Kreće cijepljenje djece od 5 do 11 godina: Po čemu se razlikuje od cjepiva za odrasle