Rijetka je prigoda da Crkva proglašava na istoj misi dvojicu svojih nekadašnjih papa, no čini se da je još rjeđa ona da to čine dvojica živućih papa. Upravo tako – dvojica! Papa Franjo i papa Benedikt XVI., jedan aktualni i službujući, a drugi donedavni i umirovljeni, ali još vidljiv u životu Crkve. I to ne bez razloga, nego isključivo zato što to želi papa Franjo, koji ne propušta prigodu pozvati Benedikta XVI. sudjelovati u važnim crkvenim zbivanjima pa je tako mnogim kardinalima, kako se tvrdi, zastao dah kada je Benedikt XVI. kao svojevrstan „gost iznenađenja“ kročio nedavno na kardinalski konzistorij.
Istina, Benedikt ne govori i ne propovijeda, ali njegova nazočnost, vidljiva upravo na Franjino inzistiranje, šalje snažnu poruku kako najširoj Crkvi tako i njezinu vodstvu diljem svijeta. A još je veća poruka držanje pape Franje prema svome prethodniku, koje ne samo što je izrazito prijateljsko i blagonaklono, nego ga prožima i vidljiva sinovska i bratska poniznost. Upravo ta poruka poniznosti i jednostavnosti, jedinstvenih kreposti evanđeoske milosti i ljubavi, u srži je poruke kanonizacija pape Ivana Pavla II. i Ivana XXIII., koji su svojom evanđeoskom nepatvorenošću osvojili svijet i mijenjali lice Crkve. Nastavili su to i Benedikt i Franjo.
Benedikt, doduše, na svoj profesorski i dubok teološki način, a Franjo na krajnje jednostavan, prožet porukama skromnosti i siromaštva, kojom Crkvu želi približiti svima i „otvoriti širom vrata Kristu“, tj. upravo onako kako je navijestio svoj pontifikat sveti Ivan Pavao II. Milijunsko mnoštvo u Vatikanu te milijuni kršćana i ljudi dobre volje koji su pratili proglašenje diljem svijeta potvrda su da je današnjem svijetu potrebna upravo jednostavna Crkva kao autentična navjestiteljica evanđeoske poruke i evanđeoskih vrijednosti. Ovozemaljska moć i premoć, vlast i prevlast nad ljudima i narodima nisu dio crkvena poslanja.
Poruka je koju su to odaslali i Franjo i Benedikt uzdižući na oltar Ivana Pavla II. i Ivana XXIII., koju ostatak Crkve i crkvenih vlasti diljem svijeta mora prihvatiti kao jasan imperativ crkvena poslanja u suvremenu svijetu. Zato su jučer dvojica papa morala kanonizirati dvojicu svojih prethodnika. Kako bi ta poruka bila do kraja jasna i vidljiva.
Posebni bogdani ljudi mijenjaju svijet !