Predsjednik Uprave HŽ-a Darko Petričić i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel susreli su se u ponedjeljak u Rijeci gdje su razgovarali o infrastrukturnim projektima HŽ-a na području grada.
Među prvima je rekonstrukcija kolodvora Rijeka – Brajdica u drugoj polovici 2013., a početak gradnje drugog kolosijeka željezničke pruge kroz Rijeku trebao bi početi 2015. godine. Prioriteti su gradnja drugog kolosijeka Rijeke do Škrljeva u prvoj fazi, u drugoj od Rijeke do Jurdana, u trećoj do Šapjana. U 2015. planirana je rekonstrukcija teretne stanice na Zagrebačkoj obali i putničkog kolodvora u Rijeci.
U Rijeci ima nekoliko velikih investicijskih projekata nacionalnog karaktera koji se bez sudjelovanja HŽ-a ne mogu realizirati, kazao je Obersnel. Uz terminal na Brajdici koji je u završnoj fazi, u planu je gradnja Zagrebačkog terminala do 2017. godine. U velike investicijske projekte, čulo se danas, spada i gradnja Autobusnog kolodvora i drukčija organizacija prometa kroz centar Rijeke, što pretpostavlja i gradnju prometnice koja bi Autobusni kolodvor podzemno povezivala s Mlakom ispod željezničkog kolodvora, kazao je Obersnel istaknuvši kako je za građane Rijeke najvažnije da će se planiranim investicijama povećati kapacitet željezničke pruge. Željeznica bi se mogla koristiti kao javni gradski prijevoz.
Govoreći o značaju nizinske željezničke pruge od državne granice s Mađarskom do Rijeke, što je jedan od prioriteta Vlade i HŽ-a, Petričić je kazao da se sve temelji na riječkoj luci i nizinskoj pruzi. Prioritet im je, kazao je, riješiti sam grad i čvor Rijeku misleći pri tome na dionicu od granice sa Slovenijom do Škrljeva, dva teretna kolodvora Rijeka – Brajdica, Zagrebačku obalu i putnički kolodvor u Rijeci. Za drugu polovicu iduće godine najavio je rekonstrukciju kolodvora Rijeka – Brajdica u što će biti uloženo oko 100 milijuna kuna. Uz Zagreb i Vinkovce Rijeka će biti jedna od tri hrvatska centra daljinskog upravljanja. Prostor željezničkog kolodvora bit će ispražnjen i dan u najam, kazao je Petričić.
>>VIDEO Zbog kvara u riječkoj rafineriji Ine sukljao crni dim
Mene zanima zbog čega se ne osposobi željeznička pruga ispod tunela Učka? Blizu je Rijeke i lako se može spojiti s prugom prema Puli Sad do Pule moramo iči kroz Sloveniju, kao što smo išli i prije Cijeli svijet se se okreće prema željeznikom prijevozu ljudi i roba A mi čekao milost s neba, da nam netko drugi radi i gradi A na burzi imamo preko 300.000 nezaposlenih Stalno ih država, znači - mi, stanovnici Hrvatske, "prekvalificirava" a nikako ne zapošljava Dajte im lopate, krtampove i izgradite željeznicu A ne kao Crnogorci iz starog vica: novinari saznali da Crnogorci grade željezaru pa pohrlili u Crnu Goru kako bi izvještavali Dođu do gradilišta i pitaju zaposlene, znojne radnike: Jeste li vi Crnogorci Ne nismo, mi smo iz drugih dijelova, Crnogorci su tamo, iza brda Odu novinari iza brda i vide skupinu kako pleše u kolu Približe se i čuju glasove Približe se još i čuju pjevanje mi gra di mo že lje za ru mi gra di mo že lje za ru Tako ih sad mi oponašamo: mi pre kva li fi ci ramo rad ni ke mi pre kva li fi ci ramo rad ni ke Dok nam drugi rade i grade