Učiteljska grupa Školska zbornica poslala je otvoreno pismo ministru Radovanu Fuchsu kako bi se upozorilo na nepravilnosti koje se događaju u jednoj otočkoj školi, nakon što je isplivao slučaj jedne učenice petog razreda. Naime, zaključno s 21. lipnjem učenici su bile zaključene tri negativne ocjene - iz hrvatskog jezika, matematike i geografije, a iako je imala priliku ispraviti 'jedinicu' iz geografije pred Povjerenstvom, onda to nije uspjela učiniti, i tu se priča krenula komplicirati.
Naime, 24sata pišu kako je roditelj uložio pritužbu Agenciji za odgoj i obrazovanje na rad učiteljice iz geografije, te na zaključnu ocjenu koju je učenica dobila. Već 10. srpnja savjetnica je nazvala ravnateljicu i tražila pisane ispite učenice tijekom godine, kriterije i zaduženja učiteljice, na temelju čega je zaključila kako ''učiteljica ne poznaje rad predmeta''.
Taj sporni nalaz poslan je i prosvjetnoj inspekciji, zbog čega je inspektorica poništila u kolovozu spornu negativnu ocjenu iz geografije i dala rok školi od pet dana da ispravi ocjenu. Uz to je telefonski, a ne pismeno, od ravnateljice tražila i organiziranje dopunskog rada za druga dva predmeta - hrvatski i matematiku, i to tijekom kolovoza, prenose 24sata. Umjesto toga škola je učenici omogućila dva popravna ispita, od kojeg je iz jednog ponovno dobila negativnu ocjenu.
- Ovo neujednačeno, protuzakonito i proturječno postupanje nadležnih tijela ne samo da zbunjuje naše kolege već i dovodi do apsurdnih situacija u kojima su nastavnici prisiljeni birati između poštivanja propisa i ispunjavanja nerealnih zahtjeva. Kako možemo pouzdano raditi svoj posao kada se pravila i upute mijenjaju ovisno o tome tko nas nazove i kada, a što je još gore, takve upute se ne usude staviti u pisanu formu? Ovim putem zahtijevamo jasne i nedvosmislene upute od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih koje će štititi prava i dostojanstvo nastavnika te osigurati da se ovakve situacije više ne ponavljaju. Također, tražimo da se preispita rad prosvjetne inspekcije i savjetnika iz Agencije za odgoj i obrazovanje kako bismo osigurali da se ovakve nepravedne odluke ne ponavljaju. Molimo jasan odgovor na pitanje jesmo li dužni za svakog pojedinačnog učenika izrađivati posebni „personalizirani“ ispit s ciljem da svaki učenik na kraju godine ima pozitivnu ocjenu bez obzira na stečeno znanje i stupanj usvojenosti nastavnih ishoda. Učitelji zaslužuju poštovanje, podršku i jasnoću u svom radu, a ne stalne prijetnje, optužbe i poniženja. Vrijeme je da stanete uz nas i osigurate da naš rad bude prepoznat i cijenjen, a ne obeshrabren i ponižen - stoji u otvorenom pismu.
POVEZANI ČLANCI:
>> VIDEO Novi problemi Jadrolinije, putnike iskrcavali na drugoj rampi: 'Što se to događa?'
Školski sustav u Hrvatskoj je potpuno zastranio. Uobičajena je praksa u Europi da se djeca školuju 11-12 godina. Nakon 8. godine kada se djeca opredijele za željeno zvanje omogućava im se mjesecno 3 tjedna prakse i 1 tjedan nastave sa stručnim predmetima. Bespotrebno je djecu učiti i zamarati ih školskim predmetima koji im baš nikada i niti u kojem slučaju neće trebati u životu nakon škole. Nadarena djeca koja to žele neka se školuju na fakultetima. Nisu svi jednako podložni upijanju znanja. A da je rigorozan školski sustav bespotreban dokazuje nam hrpa nepismenih krkana koji sjede u saboru.