Bespovratna sredstva

Investicijski bum u prometnoj infrastrukturi – ugovoreni projekti vrijedni 25,5 milijardi kn

Pelješki most
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
1/4
02.01.2019.
u 15:30

U ovoj godini Hrvatska će dobiti bespovratna sredstva za prugu Hrvatski Leskovac – Karlovac, a to je projekt vrijedan 2,6 milijardi kuna (više od Pelješkog mosta), od EK ćemo zatražiti 1,3 milijarde kuna za nabavu 21 vlaka, napokon se počinje graditi brza cesta Stobreč – Omiš, most Gradiška...

Hrvatski prometni sektor dosad je iz fondova EU ugovorio 76 projekata, a njihova je ukupna vrijednost gotovo 25,5 milijardi kuna. Prema podacima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, iz operativnog programa Konkurentnost i kohezija ugovorena su 44 projekta ukupne vrijednosti 10,9 milijardi kuna od čega je iz EU dobivena 7,1 milijarda kuna. Iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) ugovorena su 32 projekta, vrijedna 14,4 milijarde kuna koji su iz CEF-a sufinancirani s 8,2 milijarde kuna. Prošlu godinu obilježio je veliki investicijski bum u prometnom sektoru, ugovoren je niz ključnih projekata koji su najvećim dijelom sufinancirani iz fondova EU.

Potpisivanje novih ugovora

Najvažniji među njima svakako je Pelješki most. Kineski izvođač radova uveden je u taj posao vrijedan 2,08 milijardi kuna ljetos, a ovih se dana očekuje i početak vidljivih radova na gradnji tog mosta. Počeli su radovi i na kontejnerskom terminalu Brajdica u riječkoj luci vrijedni 270 milijuna kuna te 614 milijuna kuna vrijedni radovi na željezničkoj pruzi Zaprešić – Zabok. Hrvatska je lani dobila i bespovratna sredstva EU za izgradnju željezničke pruge Vinkovci – Vukovar, a taj je projekt vrijedan 677 milijuna kuna.

Video: Istarski ipsilon - Andrej Plenković otvorio radove

Pred kraj 2018. počeli su i 1,23 milijarde kuna vrijedni radovi na dovršetku punog profila Istarskog ipsilona. Lani je završen, napokon, i most Čiovo, potpisan je ugovor o EU sufinanciranju ceste DC 403 od čvora Škurinje do luke Rijeka, vrijedan 520 milijuna kuna. U projektu financiranja gradnje županijskih luka iz fondova EU dosad je pak ugovoreno šest projekata ukupne vrijednosti 169 milijuna kuna. Ministarstvo je lani među ostalim objavilo i natječaj za dodjelu bespovratnih 315 milijuna kuna za nabavu, odnosno obnovu voznih parkova javnih gradskih prijevoznika.

I u ovoj godini Hrvatsku očekuju potpisivanja važnih ugovora za prometnu infrastrukturu i što se tiče dodjele bespovratnih sredstava EU i početka samih radova na tim projektima. Najvažnije među njima je potpisivanje ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za rekonstrukciju i izgradnju drugog kolosijeka na 44,25 kilometara dugoj dionici pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac. Procijenjena je vrijednost tih radova oko 2,6 milijardi kuna, dakle više i od Pelješkog mosta.

Galerija - Trebaju li Zagrepčani strahovati? Ove fotografije pokazuju pravo stanje mostova!

Pelješki most
1/40

Time će se krenuti u realizaciju obnove i modernizacije pruge Rijeka – mađarska granica, odnosno nizinske pruge i u smjeru Rijeke, nakon što je već prije počela obnova na dijelu pruge od Zagreba prema mađarskoj granici. Radovi na dionici te pruge od Dugog Sela do Križevca već su se dobrano zahuktali, a ove godine bit će potpisan ugovor i početi radovi i na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici Križevci – državna granica. Vrijednost tih radova iznosi 283,9 milijuna eura, a sa 85 posto sufinancira se sredstvima EU.

Željeznice će i ove godine biti jedan od najvećih investitora u državi pa će tako, prema podacima resornog Ministarstva, u ovoj godini biti potpisan i ugovor za radove na nadogradnji i elektrifikaciji željezničke pruge Vinkovci – Vukovar. Ta je dionica duga 18,71 kilometara, a vrijednost radova je gotovo 680 milijuna kuna.

Video - Animacija Pelješkog mosta

Osim u pruge, ove godine počinju i velike investicije u vlakove. Tako u Ministarstvu najavljuju da kreće prijava projekta nabave vlakova za HŽ Putnički prijevoz prema Europskoj komisiji kojim se planira nabava ukupno 21 vlaka. Ti bi se vlakovi koristili za regionalni i gradsko-prigradski promet, a procijenjena vrijednost projekta je 1,3 milijarde kuna. Ove će godine biti završeni radovi na novoizgrađenoj pruzi Gradec – Sv. Ivan Žabno, vrijedni 30,1 milijuna eura te će biti potpisan ugovor za radove na unapređenju infrastrukture u luci Rijeka – kontejnerskog terminala Zagrebačko pristanište, vrijedan 31,587 milijuna eura.

Galerija - Titova vila, dvorac Inkey... Nekadašnja raskošna zdanja propala su! Evo kako sada izgledaju

Pelješki most
1/39

Završetak mosta Svilaj

Krajem 2018. objavljen je natječaj za radove na izgradnji prve faze projekta ceste Stobreč – Dugi Rat – Omiš, a početak tih radova vrijednih 250 milijuna kuna očekuje se ove godine. U ovoj godini počet će i gradnja mosta na Savi kod Gradiške procijenjene vrijednosti 221 milijun kuna, od čega Hrvatske ceste financiraju polovicu iznosa. Ove se godine počinju graditi i pristupne ceste Pelješkom mostu. Hrvatske autoceste u 2019. završit će pak izgradnju mosta Svilaj, a počet će se graditi trasa poddionice Beli Manastir – most Halasica na A5 Beli Manastir – Osijek.

Komentara 98

SX
sudbina x
15:49 02.01.2019.

Ajd nek se bar nešto pokrenulo...Malo pozitive uvijek dobro dođe...

JA
Jania
15:48 02.01.2019.

Konačno dobre vijesti, bilo je i vrijeme.

TO
Torpor
17:05 02.01.2019.

Otkad se Srpska Demonska Partija maknula, gradi se u interesu drzave Hrvatske.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije