Stručno-savjetodavno povjerenstvo za obnovu Dubrovnika, kojim predsjeda
prvi konzervator u državi Miljenko Domijan, ipak je odlučilo dati
suglasnost gradskoj upravi za gradnju pristaništa za brodove pokraj
UNESCO-om zaštićenoga kompleksa Lazareti.
No, pristanište, kojim bi se trebala koristiti plovila koja prevoze
putnike s kruzera, neće biti na prvotno zamišljenoj poziciji ispred
samih Lazareta nego izmaknuto desetak metara prema gradskim zidinama,
odnosno ispod parka Komarda.
Umjesto dva jedan mul
K tome, neće se graditi dva mula za pristajanje nego samo jedan od
deset metara i to na postojećoj betonskoj površini ispod parka.
Na tom će se području, s obzirom na dubinu mora i činjenicu da se u
blizini nalaze vodovodne cijevi te strujni i telefonski kabeli za otok
Lokrum, morati izvesti zahtjevni radovi. Također, nejasno je kako
gradska uprava namjerava iz priče eliminirati smrad koji se tijekom
ljetnih mjeseci širi iz prepumpne stanice koja se nalazi usred parka,
svega desetak metara od zamišljene lokacije pristaništa.
Upravo je prepumpna stanica, jer je navodno potencijalna ekološka
bomba, nekim ugostiteljima predstavljao problem u dobivanju koncesije
na ugostiteljski objekt uz rub parka. No, nekima to nije bila zapreka,
pa je gradska uprava još prije dvije godine iznajmila poziciju
ugostitelju Ljubu Periću. Perić nije stavio u funkciju svoj objekt, ali
će, ako se zaista ispod Komarde napravi pristanište, i te kako imati
motiva za to.
Narušena vizura luke
Konzervatori, predvođeni Žanom Baćom, ustvrdili su da bi bilo koja
gradnja u blizini Lazareta uvelike narušila vizuru samog Grada jer je
lučko područje definirano još u 19. stoljeću. Ni za vrijeme habsburške
okupacije u Gradu se povijesna luka nije širila nego se uspostavila
nova u gruškom zaljevu.
No, novim vladarima Gradom vizura i nije nešto čime se žele zamarati,
pa im je važnije graditi pristanište koje će promijeniti vedutu Grada.
Usto, zanimljivost je da su gradski čelnici godinama tvrdili kako će se
nakon završetka gruške luke, u kojoj radovi kasne više od dvije godine,
ukinuti sidrenje kruzera ispred Grada. No, čini se da su našli neku
drugu računicu u ovoj priči, pa se ta priča i ne spominje.
TURIZAM Stručno-savjetodavno povjerenstvo za obnovu Dubrovnika o pristaništu