PREDSTAVILA BILJANA BORZAN

Istraživanje Europske Komisije pokazalo: Skoro polovica Hrvata brine oko plaćanja režija

računi
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
1/3
14.03.2021.
u 12:13

Pokazalo se kako u Hrvatskoj 87 posto građana ne poznaje dobro svoja potrošačka prava.

Europarlamentarka Biljana Borzan predstavila je povodom Svjetskog dana prava potrošača najnovije istraživanje Europske komisije o ponašanju potrošača tijekom pandemije. Istraživanje je pokazalo kako u Hrvatskoj 87 posto građana ne poznaje dobro svoja potrošačka prava.

Priopćenje prenosimo u cijelosti. 

"Pandemija je značajno utjecala na ponašanja naših građana, došlo je do povećanja online kupovine, ali i uvažavanju okoliša pri kupovini. Čak 76,5 posto naših građana je kupovalo proizvode koji su bolji za okoliš, premda su skuplji. To mi je drago jer u Europskom parlamentu radim na nizu prijedloga kako bi proizvodi koje kupujemo trajali dulje, kako se ne bi pokvarili odmah po isteku jamstva, kako bi popravak bio lakši i jeftiniji, a potrošač znao koliko će otprilike trajati -  objašnjava Borzan. 

Istraživanje je pokazalo kako je razina upoznatosti s potrošačkim pravima niska, a građani više vjeruju da će im trgovci pomoći riješiti problem nego javne vlasti.

"Povjerenje naših građana u javne institucije je slabo. Vlada je pogasila Savjetovališta za potrošače, a potrošačkim udrugama otežava rad nestabilnim financiranjem. Savjetovališta i udruge su naši potrošači prepoznali kao saveznike, a s radom javnih službi koje bi im trebale pomoći nemaju dobra iskustva", kaže Borzan.

Borzan ističe kako je istraživanje pokazalo i promjene u potrošnji građana. Naime, skoro polovica naših ljudi je zabrinuta oko plaćanja mjesečnih računa u kućanstvu, po čemu smo među lošijima u EU, a većina ih je zbog pandemije odgodila veće kupnje.

"Nažalost, prema pravima potrošača Hrvatska je na europskom dnu. Moj ured je svakodnevno zatrpan upitima građana o njihovim pravima, što pokazuje da ljudi žele istjerati pravdu te da su frustrirani situacijom na tržištu. Vlada mora bolje zaštiti građane koji su slabija strana u sukobu s trgovcima ili podizvođačima, raditi na podizanju svijesti o potrošačkim pravima i povećati resurse potrošačkih udruga", rekla je Borzan", navodi se u priopćenju.

Komentara 5

Avatar Đovak Noković
Đovak Noković
12:57 14.03.2021.

Proizvođači se isto trude da nam proizvodi budu lakši i jeftiniji tako da sad za iste novce umjesto 1000 g imamo 800 g kave ili keksa i sveg ostalog 😄

Avatar Europsko-Balkanska Ljubav
Europsko-Balkanska Ljubav
12:25 14.03.2021.

Istraživanje Europske Komisije pokazalo: Skoro polovica Hrvata brine oko plaćanja režija a druga polovica ne brine jer se spasila balkanske mizerije i pobjegla za Irsku i Njemačku.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije