Voditelj na izletničkoj brodici Kača jučer je preminuo u nesreći između otočića Glavata i hridi Crna seka, a devet je osoba spašeno. Postavljaju se pitanja o stvarnom uzroku nesreće te je li se ona mogla izbjeći. Jedan od uzročnika prevrtanja jest, navodi Dubrovački dnevnik, jak maestral koji je cijeli dan puhao. Taj je vjetar čest uzročnik materijalnih šteta na plovilima, no rijetko ih potapa u plovidbi zbog toga što se pretpostavlja da većina voditelja plovila ne plovi u slučaju da prognoza i aktualna situacija predviđaju loše vremenske uvjete.
Poznavatelj vlasnika i brodice rekao je za Dubrovački dnevnik kako je godinama gledao brod na granici prevrtanja zbog nestručno nadodanog nadgrađa velikog gabarita i težine te pomaknutog sistemnog težišta na gore.
- Izmjene koje su na tom brodu napravljene na štetu njegovog stabiliteta nisu smjele biti tolerirane od nadležnih institucija jer je već pri samom pogledu na taj brod na moru bilo jasno da će se ovo jedan dan dogoditi, nažalost sa smrtnom posljedicom - rekao je.
Nesreća se, kažu osobe iz sektora pomorstva, može usporediti s onom iz 1988. godine koja se dogodila u Koločepskom kanalu. Šest osoba, uključujući kapetana, preminulo je za vrijeme plovidbe brodićem Basto koji je prije toga modificiran visokim i teškim nadgrađem.
Zvonimir Cetinić iz Lučke kapetanije Dubrovnik rekao je za HRT kako je teško reći je li stabilnost brodice narušena u potpunosti.
- Vremenski uvjeti u Mljetskom kanalu, pogotovo u poslijepodnevnim satima kad zapuše vjetar, znaju biti loši. Kad se brodica našla u tom trenutku, pretpostavljamo da je došao veći val i da ju je naglo okrenuo i prevrnuo - rekao je Cetinić
Ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe Siniša Orlić navodi da stabilnost brodice ovisi o kabini i broju putnika te kako je broj putnika bio ispod maksimuma.
- Vrijeme je bio ključni element - rekao je.
- Na kraju godine radimo analizu pomorskih nezgoda koje su se dogodile tijekom godine. Teško je uspostaviti neki obrazac zbog čega se neke stvari događaju. Mislim da ima više faktora koji su bitni. Treba istaknuti vremenske prilike, a zatim dolazi neiskustvo i arogancija oko propisa i druge puno sitnije stvari koje kad se spoje izazovu tragediju - rekao je te istaknuo kako se sustav lučkih kapetanija može unaprijediti.
Službeni uzroci jučerašnje pomorske nesreće još uvijek nisu poznati, a očevid provodi Lučka kapetanija Dubrovnik u suradnji s dubrovačkom policijom. Zvonimir Cetinić je rekao kako bi rezultati istrage trebali biti kroz nekoliko dana, najkasnije tjedana.
Bilo je pitanje vremena kad će se nesreća dogoditi. Kad bi ovlaštene osobe za sigurnost pregledale plovila u dubrovačkom i cavtatskom portu ( a vjerojatno bi isto bilo od Savudrije do Molunta) pronašle bi smiješne,ali i nestabilne, samogradnje.