Stručnjaci upozoravaju

'Satnica za tjelesni nije se mijenjala još od doba bana Mažuranića'

13.02.2015.. Zagreb- Tjelesni odgoj u osnovnoj skoli Matija Gubec na Kneziji. Photo: Boris Scitar/Vecernji list
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
13.03.2016.
u 00:15

Sudionici radne skupine su se pobunili protiv školske reforme u kojoj tjelesni i zdravstveni odgoj ostaju na dva sata tjedno kao i dosad

Reforma školstva u kojoj i s novim kurikulumom tjelesna i zdravstvena kultura ostaje na dva sata tjedno nije reforma. To je reforma bez reforme. To je reforma samo na papiru, a takve su najopasnije jer samo stvaraju privid da se nešto napravilo – komentira dekan zagrebačkog Učiteljskog fakulteta prof. dr. Ivan Prskalo, kineziolog, kurikularnu reformu u kojoj je i sam sudjelovao.

Barem jedan sat dnevno

Do pred kraj. A onda kad je vidio u kojem smjeru promjene idu, a nisu mu se, kaže, svidjele, to je pokazao u izdvojenom mišljenju koje je dao na predložena rješenja. – Nakon toga moje je ime izbrisano iz radne skupine za tjelesnu i zdravstvenu kulturu, kao da u cijelom tom poslu uopće nisam sudjelovao. Odbio sam potpisati predloženi kurikulum, ali iz radne skupine nisam istupio, no očito me netko iz nje izbrisao – komentira prof. Prskalo naglašavajući da je svoj potpis ispod novog kurikuluma tjelesnog uskratio jer je loše napravljen, neusklađen s preporukama struke, bez jasnih ciljeva koji se žele postići, pun neodgovarajućih naziva i podataka, terminološki nerazumljiv.

– Ako u prvom planu nisu poboljšanja mogućnosti i promjene ljudskih osobnosti i fizičkih sposobnosti, nego kognitivne značajke i teorija, onda to nema smisla. Sa stajališta predmeta iz područja tjelesne i zdravstvene kulture mislim da ovaj predloženi kurikulum ne može ići dalje u škole jer je neprihvatljiv. Ne poštuje osnovna pravila znanosti i struke. Nije dobar jer neće omogućiti da učenici postignu rezultate koje bi trebali i ostvare ciljeve predmeta, zbog kojih tjelesna i zdravstvena kultura i postoji. Poseban je problem satnica koja nije mijenjana i ista je kao u doba bana Mažuranića – upozorava prof. Prskalo smatrajući da bi djeca trebala imati barem jedan sat tjelesnih aktivnosti dnevno u školi. Sjedilački način života odražava se na zdravlje djece i odraslih. I njegov kolega iz radne skupine docent dr. Marko Badrić također se nije složio s predloženim kurikulumom tjelesnog.

Nejasan dokument

– Moralo se povećati satnicu i dati na važnosti tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi jer dva sata tjedno nisu dovoljna u sjedilačkom načinu života da bi se promijenile motoričke sposobnosti djeteta i omogućilo mu da usvoji kineziološka znanja, odnosno važnost vježbanja za zdrav život. Umjesto tome previše se važnosti davalo kognitivnim sposobnostima djece. U tjelesnom, čija je bit vježba i pokret, išlo se previše na teoriju – komentira Badrić. Dodaje također da se u cijelom kurikulumu stalno ponavlja “da bi djeca shvatila, roditelji trebaju shvatiti...”, a da kurikulum nije namijenjen ni djeci ni roditeljima, nego nastavnicima koji su stručni za to područje i imaju kompetencije da izvode nastavu. – Cijeli je dokument preopširan, nejasan, nema preciznih detalja, a kineziologija se nigdje ne spominje iako kao znanost u Hrvatskoj postoji već dulje od pedeset godina – zaključuje Badrić. Kaže da su se neke odluke u radnoj skupini donosile preglasavanjem, a da toga u znanosti ne može biti. Tamo su bitne činjenice, ističe Badrić očekujući da će dokument biti poboljšan u stručnoj raspravi.

>> O lektiri, bombama i boljoj Hrvatskoj

Komentara 9

DH
dalibor.hren
08:27 13.03.2016.

Da je to "Reforma bez reforme" dokazali su i ne uvođenjem informatike kao obaveznog predmeta!

IV
IvanVrhovljan
13:35 18.09.2017.

Miklenić je u pravu: Hrvatska sve više postaje antisekularna država. Prosvjeta je prilika za evangeliazciju, rekao je i papa Franjo, a upravo je ponovio prof Prskalo s Učiteljskog fakulteta (u emisiji "Susret u dijalogu" na Hrvatskog radija 1). I too u smislu pokatoličenja i striktnog prijenosa (tradiranja) roditeljskih vrijednosti (većinom katolika) na mlade generacije u RH - čemu bi zapravo trebala služiti škola. I to u svim predmetima, a ne samo kroz katolički vjeronauk, tumači taj katolički genijalac. Redovnik Gabrić je rekao da studentima ipak usađuje potrebu za argumentiranjem svojih vlastitih mišljenja i to na temelju raznih izvora (literature), pa i međusobno suprotstavljenih, a spomenuti antisekularni Prskalo još nije našao za shodno da "prevaziđe" (kao je upotrijebio taj izraz) "Kozmološki dokaz" za opstojnost boga, valjda onoga iz Biblije (Jahvea, Elohima)... Taj dokaz je za njega dovoljan (znanstven?), budući da je priroda za njega lijepa i savršena, pa nju, kao takvu, nije mogao stvoriti netko nesavršen, nego upravo savršeni bog. A ženska diskutantica je dopunila istu tendencioznu diskusiju time što je rekla da će ona djeci izabirati one tekstove u nastavi materinjeg jezika koji su odgojni. A zna se koji su to: oni isti koji veća sada šodraju na katoličkom vjeronauku. A to su uglavnom sveti tekstovi pobožnih pisaca, a ne valjda opscenih ateista koji bi mlade zagadili izvanbračnim seksualnim grijesima i dženderizmom.

BA
Babor
15:34 30.09.2020.

Tjelovježba svaki dan.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije