Nudi im pomoć

Izumitelj 'pametne klupe' ismijao novi kolodvor: Ovo nije ni za selo u Zimbabveu

17.12.2018.
u 14:22

Pa ako netko iz grada možda to i vidi - dajem im ideju i vizualizacije besplatno, ako im se sviđa, rekao je Mrvoš

Prije manje od tjedan dana potpisani su ugovori koji su preduvjet za preseljenje kolodvora u Splitu u prigradsko naselje Kopilici do početka turističke sezone sljedeće godine, a jučer se mladi inovator i poduzetnik Ivan Mrvoš statusom na Facebooku kritički osvrnuo na taj projekt Grada Splita te ponudio svoje vizualizacije kolodvora. 

Mrvoš je najpoznatiji po svom izumu "pametne klupe", a odluku gradskih vlasti da prihvati ovaj projekt ne odobrava pa je u par sati ponudio svoje prikaze gradu, i to besplatno. I to javno objavio na svom Facebook profilu, javlja Slobodna Dalmacija

"Prije nekoliko dana Grad Split najavio je izgradnju novog autobusnog/željezničkog kolodvora u Kopilici. 

Foto: Grad Split (Vizualizacija projekta kolodvora u Kopilici)

Foto: Grad Split
E sad, slijedi niz nevjerojatnih činjenica:

- nevjerojatno je da drugi najveći grad u državi ima ovakve katastrofalne vizualizacije projekta

- nevjerojatno je uopće da je 'ono' ideja projekta; doslovno barake koje će služiti kao čekaonice/garderoba/wc, pa zatim nekakve nadstrešnice koje će završit na rivi kad prva bura krene

- nevjerojatno je da Split koji ima nekoliko milijuna noćenja/gostiju kroz ljeto i koji doslovno živi od turizma želi izgradit ovakav kolodvor, koji nije dostojan ni najgoreg sela u Zimbabveu

- nevjerojatno je da se nisu mogli povuć neki ozbiljniji novci iz EU, ako već grad/županija nema novaca za jedan od najvažnijih projekata ovog stoljeća u Splitu

- nevjerojatno je da se već za 2019. najavljuje kao 'metro', kad dizelski vlak star 10, 20 godina nije metro - nego stari vlak

Ako se već nema novaca, zašto se idejno rješenje i vizualizacije nisu dogovorili s fakultetom građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu? Tamo sigurno ima dovoljno pametnih ljudi koji bi doslovno 'pro bono' napravili kvalitetan projekt

Trenutni kolodvor u Splitu je izgrađen valjda 1968. godine, tada isto pod pričom PRIVREMENI - privremeno je tu samo 50 godina. Isto tako će biti i s ovim - to je 100%.

Oni koji žive u Splitu i okolici znaju koji su problemi ljeti kad se treba autom dovesti na autobusni kolodvor, koji je ujedno i željeznički, a i trajektni - jer sve je zbijeno na nekoliko desetaka tisuća kvadrata. Oba kolodvora (željeznički i autobusni) izgledaju katastrofalno, pretrpani su, ljeti se često i satima čeka za dolazak u trajektnu luku autom/autobusom.

Ideja da se autobusni i željeznički kolodvor maknu u Kopilicu i da imamo brzi vlak/metro koji svakih nekoliko minuta kreće od zračne luke u Kaštelima pa preko Solina i Kopilice, sve do trajektne luke je vrhunska ideja - koja se povlači već godinama, ali nikako da dočeka realizaciju. Bilo bi super da se izgradi moderna stanica u ZL Split i da metro ljude prevozi do centra grada u svega petnaestak minuta. I da u luku više ne dolaze autobusi, nego moderni metro na uređene terminale i veliki plato na mjestu sadašnjeg autobusnog kolodvora.

Problema u ovom projekti ima cijeli niz - od toga da uopće nemamo elektrificiranu prugu od Kaštela do Splita (voze dizelski vlakovi LOL), pristupne ceste u Kopilici koja nije izgrađena za budući promet, pa do totalne neorganiziranost zadnjih XY vlasti koje ništa nisu učinile po pitanju ovog slučaja.

Zaključno: bolje ne raditi ništa, nego izgradit ovakvo ruglo. Na kraju ćemo sljedećih 50 godina imat 'privremeni kolodvor' u Kopilici, s pristupnim cestama koje nisu spremne za to, bez povezanosti s Kaštelima, a pretpostavljam i s ostacima ovog trenutnog rugla od kolodvora na istočnoj obali. Četiri milijuna kuna predviđena za 'ovo' bolje je potrošit na kvalitetno idejno rješenje, vizualizacije i pisanje EU projekta - dobit ozbiljne novce i onda krenut u ozbiljne radove. Lakše nam je još tri godine preživit s ovim kolodvorom, nego dobit još jednu katastrofu.

I na kraju - bezveze sam uzea vrimena jutros i napravia nekoliko brzinskih amaterskih vizualizacija rješenja kolodvora u Kopilici (uloženo cca 2, 3 sata vremena). Inače vizualizacije u firmi radimo po nekoliko dana za razne projekte i izgledaju stvarno vrhunski, jer pravi renderi zahtijevaju vremena. Par dana za ovaj projekt dalo bi vrhunske vizualizacije. Nisam arhitekt niti se previše kužim u građevinu, al' ovo je valjda minimum kojega bi Split treba imati za kolodvor. Pa ako netko iz grada možda to i vidi - dajem im ideju i vizualizacije besplatno, ako im se sviđa.

Foto: Ivan Mrvoš/Facebook

Ovo rješenje dizajnom prati Poljud/školjku/val, s hrpom stakla, čelika i drugih materijala. Uključuje 1.500 m2 zatvorenog (klimatiziranog) prostora sa modernim čekaonicama, garderobom, sanitarnim čvorovima, uredima i kartomatima (šaltera šta manje, samo e-ticketing), 900 m2 otvorenog vanjskog prostora s pametnom LED rasvjetom, 18 mjesta za autobuse s opcijom proširenja, mjesto za taksiste, mjesto za iskrcaj...

Na 2.200 m2 krova stane i opcija sa 330 kW solarnih panela - dovoljno da cijeli sustav bude potpuno energetski neovisan. Svašta se može napravit, samo je pitanje želje/volje, a toga kao i inače - nedostaje", zaključio je Mrvoš.

>> Pogledajte kako bi trebao izgledati rotor u Remetincu nakon završetka radova

Komentara 90

Avatar Damir
Damir
15:03 17.12.2018.

Dečko. U ovoj državi je bitno uzeti što više love, a napraviti najjeftinije moguće. To u konačnici dovodi do toga koliko love uspiješ maznuti po projektu. To je cilj igre, a ne sami projekt.

DU
Deleted user
14:40 17.12.2018.

Bravo dečko! Ali nažalost nisu podoban. I vjerojatno ne ulaziš u uvjete natječaja koji je prilagođen firmama otvorenim samo zbog natječaja...

DU
Deleted user
15:01 17.12.2018.

Bez da zalazim u motive, meni osobno puno bolje i svrsishodnije izgleda ovo što je nacrtao taj izumitelj nego ono sa malim nadstrešnicama i nezavisnim objektima. Taj drugi projekt je zastarjeli koncept i ne omogućava putnicima da se sklone od kiše i vjetra a činjenica je i da izgleda ružno.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije