Nakon mjeseci najavljivanja i iščekivanja danas je vukovarski gradonačelnik Ivan Penava s direktorom tvrtke Sitolor iz Slavonskoga Broda potpisao ugovor o izvođenju radova na sanaciji pješačkog mosta „Jean-Michel Nicolier“ koji se nalazi u strogom središtu grada, odnosno, u samoj pješačkoj zoni Vukovara. Govoreći o razlozima sanacije, Penava je podsjetio kako su gradske vlasti ishodile mišljenje Građevinskog fakulteta iz Osijeka prema kojem pješački most nije siguran za uporabu.
Naime, mišljenje je pokazalo kako most ne samo da nije siguran prilikom izvanrednih okolnosti, kada se može očekivati veće opterećenje mosta zbog povećanog broja ljudi na njemu, nego čak niti u uobičajenim okolnostima.
– Zbog toga je predloženo da se postavi zaštitna ograda kako bi se reducirala opterećenja. U elaboratu Građevinskog fakulteta naglašeno je da pješački most „Jean-Michel Nicolier" ne zadovoljava kriterije mehaničke otpornosti i stabilnosti prema važećim normama i nema dovoljnu razinu rezerve sigurnosti kako za izvanredna opterećenja, tako i za reducirano pješačko opterećenje, odnosno, svakodnevnu, običnu uporabu. Ustanovljeno je kako most ima čak četiri puta manju nosivost nego je potrebno te je preporučeno da se, ako bi se nastavilo korištenje mosta, mora dodatno osigurati nosivim skelama koje bi preuzele opterećenje – rekao je Penava.
Dodao je i kako je osnovni problem što su bivše gradske vlasti u popločavanje mosta krenuli bez provedenih ispitivanja, a da je u te radove utrošeno milijun u pol kuna koje su na taj način bačene u vjetar. – Pješački most „Jean-Michel Nicolier" samo je jedno u nizu stihijskih rješenja bivše lokalne vlasti. Zbog nesavjesnog upravljanja prethodnog gradonačelnika, građani Vukovara sad moraju platiti dodatnih 800.000 kuna jer je most morao biti završen do izbora, ma što to značilo za sigurnost građana – kazao je Penava.
Prema planovima, sanacija će osigurati mehaničku otpornost i stabilnosti za opterećenja koja će se pojaviti pri izvanrednim opterećenjima, ali i pri interventnim prelascima servisnih i komunalnih vozila. Vijek uporabljivosti i trajnosti rasponske konstrukcije mosta, nakon provedene sanacije, bit će najmanje 50 godina, uz redovito održavanje i monitoring sustava odvodnje. Planirano je da radovi završe u roku od 60 kalendarskih dana nakon uvođenja izvođača u posao.
>> Središnji pješački most u Vukovaru ponio ime po ubijenom francuskom dragovoljcu
Tko ce ga bojati?