Integrirani prijevoz putnika uz podizanje kvalitete života građana jedinstvenom prijevoznom kartom, usklađenim i točnim voznim redovima ima cilj povećati korištenje javnog prijevoza, povećanje dostupnosti i u manjim mjestima te time omogućiti manji pritisak doseljavanja u gradove – kazala je potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj na okruglom stolu Integrirani prijevoz putnika u funkciji održive mobilnosti koji je jučer održan u sjedištu HGK u Zagrebu.
Mladen Lugarić, član uprave HŽ Putničkog prijevoza, naveo je pak da integrirani javni prijevoz putnika za same putnike znači velik broj linija i da su im dostupne povoljnije zajedničke karte. Presjedanje je pritom jednostavno, a vrijeme putovanja kraće. Za prijevoznike IJPP, među ostalim, donosi veći broj putnika i veće prihode, a gospodarstvu povećava mobilnost radnika. HŽ PP već ima zajedničke karte, tarife i usklađeni vozni red s jasnim gradskim prijevoznicima u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku te s Meštrović prijevozom u Zagorju.
Državna tajnica za promet Nikolina Brnjac kazala je da je vrata integraciji prijevoznika otvorio novi Zakon o cestovnom prometu koji daje novu ulogu jedinicama lokalne i regionalne samouprave u organiziranju javnog prijevoza te ugovor o prijevozu putnika koji javnoj usluzi u županijskom prijevozu direktno omogućuje prijelaz u sustav integriranog javnog prijevoza.
– Sinergijom političkih čimbenika na državnoj i lokalnoj razini i prijevoznika u svim oblicima prijevoza, uz potporu EU fondova, integrirani putnički prijevoz moguć je i ostvariv – poručila je Brnjac.
Odlicna "ideja" u Evropi stara vec 30tak godina.Mi dokazujemo da nikad nije kasno jedino je ono stalno pitanje svih ovih godina:zasto uvijek i u svemu kasnimo??