EU GURA PRAVA PUTNIKA

Ako će vam vlak kasniti dva sata, dobit ćete povrat pune cijene karte

Nagibni vlak
Foto: Nikola Čutuk/PIXSELL
15.11.2018.
u 19:00

Željezničke tvrtke trebaju poboljšati dostupnost informacija putnicima o njihovim pravima te povećati naknade u slučaju kašnjenja.

Europski parlament podržao je izmjene odredbi o pravima europskih putnika u željezničkom prometu. Kako je priopćeno iz Parlamenta, promjenom pravila iz 2009. godine želi se osigurati bolja pomoć osobama s invalidnošću i smanjene pokretljivosti, lakši pristup biciklistima i jasnije procedure o podnošenju prigovora.

Željezničke tvrtke trebaju poboljšati dostupnost informacija putnicima o njihovim pravima te povećati naknade u slučaju kašnjenja. Tako je naknada za kašnjenje dulje od sat vremena povećana s dosadašnjih 25 na 50 posto cijene karte. Putnici pritom imaju pravo na naknadu uz zadržavanje prava na nastavak putovanja ili preusmjeravanje. U slučaju kašnjenja vlaka više od jednog i pol sata, putnici bi imali pravo povrata 75 posto cijene karte, dok bi puni iznos koji su platili za kartu dobili natrag ako vlak kasni više od dva sata.

Da bi se izbjeglo da putnici koji presjedaju ostanu bez prijevoza zbog propuštene veze za drugi vlak, u slučaju da je putniku izdano više karata za putovanje, pravo na informacije, pomoć i naknade isto je kao i kod polazne karte. Pritom željeznički operateri neće moći biti izuzeti od plaćanja naknada zbog kašnjenja u slučaju takozvanih izvanrednih okolnosti, odnosno zbog loših vremenskih uvjeta.

Prema novim pravilima, pomoć za osobe s invalidnošću i smanjene pokretljivosti trebala bi biti besplatna i dostupna na većim željezničkim postajama, i to bez potrebe da se prethodno najavi. Također je smanjeno vrijeme prethodne najave ako je putnicima smanjenje pokretljivosti potrebna pomoć na manjim postajama. Ažurirana europska pravila o pravima putnika u željezničkom prometu propisuju i da vlakovi moraju imati više mjesta za bicikle. Tako se navodi da putnici imaju pravo na bicikle u vlaku, uključujući i vlakove velikih brzina, na dugim linijama, prekogranične i lokalne vlakove. Novi i obnovljeni vlakovi moraju imati dobro označene prostore za prijevoz sklopivih bicikala.  

Pogledajte i video: Vlak prolazi, a rampa se nije spustila

Ključne riječi

Komentara 16

DU
Deleted user
19:28 15.11.2018.

RIP hrvatske željeznice.

KR
Krotila
19:28 15.11.2018.

vlak će ponekad kasniti,ispod dva sata

RI
rimac444
21:20 15.11.2018.

Sve nerentabilne pruge treba ukinuti, jer većina vagona vozi prazno i prvi ogromne gubitke, smetaju cestovnom prometu, prave nesreće. Jeftinije bi nam bilo da sve putnike prevozimo taksijem, a biti će sve gore, jer je stanovnika sve manje

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije