Hrvatsko društvo za medicinu rada napravilo je izmjene Pravilnika o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače u skladu s posljednjim izmjenama europske direktive koje donose nova pravila za vozače oboljele od kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa.
Hoće li se i što konkretno od stručnih izmjena u Pravilniku prihvatiti, odluka je Ministarstva zdravstva koje uskoro mora “izaći” s dokumentom budući da europske izmjene trebaju stupiti na snagu 1. siječnja iduće godine. Iako se dosad u javnosti generaliziralo kako je riječ o europskim ograničenjima za srčane bolesnike i oboljele od šećera, prim. dr. sc. Azra Huršidić Radulović, predsjednica spomenutog društva, ističe da su europske izmjene samo precizirale ono što je i dosad bilo u praksi.
Češće na preglede
– Kad imate dijabetes ili neku kardiovaskularnu bolest i dolazite na pregled u medicinu rada za vozačku dozvolu, tada nosite tu dokumentaciju i, ako je napravljena sva funkcionalna dijagnostika, onda nema nikakvog problema. Ali ako se ne liječite, pa stoga nemate ni liječničku dokumentaciju, ne uzimate lijekove i ne idete na kontrole, onda će biti pritisak na kardiologa, odnosno dijabetologa jer će tražiti da odete na pregled ako hoćete vozačku – objašnjava dr. Huršidić Radulović bit posljednjih izmjena koje dolaze s novom godinom.
Više no za pacijente promjena će to biti veća za liječnike, konkretno sada specijaliste dijabetologe i kardiologe, koji će morati izdavati preciznije i detaljnije nalaze. Europska direktiva ovim je posljednjim izmjenama, objašnjava dr. Huršidić Radulović, preciznije definirala pojedina stanja kod bolesti dijabetesa i kardiovaskularnih stanja, a za koje su i dosad postojala ograničenja.
– Iste su dijagnoze i dosad bile ograničavajuće, samo su je bilo općenito rečeno. Primjerice, prije je bilo ograničenje za proširenje aorte koje je opasno za vožnju, a sada izmjena direktive precizira da proširenje ne smije biti veće od pet centimetara. Dakle, ono je samo sada za oboljele od dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti detaljnije opisano jer se godinama nije mijenjalo. Sada će kardiolog morati, dakle, točno napisati koliko je proširenje aorte – objašnjava predsjednica Hrvatskog društva za medicinu rada te dodaje da su prije dvije godine jednako tako revidirani uvjeti za apneju.
Neki su kriteriji blaži
I sada su izmijenjeni uvjeti za vozače amatere i profesionalce, tj. za prvu i drugu skupinu vozača. Dr. Huršidić Radulović pravila ne smatra nimalo drastičnima. Kao primjer navodi da je za prvu skupinu vozača prosjek stavljena vrijednost krvnog tlaka 180/110.
– To je prosječno visok tlak kao uvjet, dakle doista nije drastičan, naprotiv. A jednako je i za drugu skupinu gdje su dodani pojedini stroži kriteriji, ali su neka ograničenja nakon ovih izmjena možda i “laganija” nego dosad. Prije je ograničenje za vozačku bilo šest mjeseci nakon infarkta, a sada toga više nema, odnosno više nije tako definirano – ojašnjava dr. Huršidić Radulović.
Uz Nizozemsku, Švedsku, Portugal još smo početkom godine bili prozvani zbog nepotpunog implementiranja vozačkih pravila EU. Tek će praksa pokazati koliko će se temeljito primjenjivati novi Pravilnik uz pretpostavku da bude donesen na vrijeme. Napisi kako će liječnici morati Ministarstvu unutarnjih poslova prijavljivati važne zdravstvene promjene u vozača su točni, ali to je i dosad bila obveza, napominje dr. Huršidić Radulović.
– Zakon kaže da je svatko tko liječi i zna da može utjecati na sigurnu vožnju dužan prijaviti promjene u zdravstvenom stanju pacijenta, odnosno vozača – kaže ova liječnica.
Dodaje da je problematičnija manjkavost naših propisa prema kojima se vozačka bez liječničkog pregleda može produljivati do kraja života.
Pravilo o nemogućnosti vožnje šest mjeseci nakon preživljenog infarkta više ne stoji u europskoj direktivi
Posljednje izmjene europske direktive odnose se na kardiovaskularne bolesti i dijabetes
Prosječno visok tlak za vozače prve skupine (vozači amateri) stavljen je na visoku granicu od 180/110
Liječnici će MUP-u morati prijavljivati promjene u zdravstvenom stanju vozača važne za produljenje vozačke dozvole
Bolest srčanog zaliska s insuficijencijom srčane aorte medicinski je razlog za nemogućnost dobivanja vozačke dozvole prvoj skupini vozača.
POGLEDAJTE Ovako će izgledati novi zagrebački rotor
Ovaj zakon i prilagodba su cisti idiotizam.Skace se na dijabeticare i srcane bolesnike,a alkoholicari i oni neregistrirani narkomani ce i dalje ubijati ljude po cesti.Psihicke bolesnike niko nesvrstava u opasnu skupinu....valjda takvih nema u EU.Sve u svemu....idiotarja kakve smo vec vidjeli u lijepoj nasoj.Ako se nesto primjenjuje u EU a vidimo da nije dobro....nemoramo to preuzeti...