Prema malobrojnim raspoloživim informacijama, kao što je bilo i planirano, povjerenstvo za istraživanje nesreće dvaju MiG-ova 21 HRZ-a iznad Slunja pregledalo je snimke koje je napravio treći MiG, dvosjed, koji se nalazio neposredno iza palog dvojca. U trećem MiG-u nalazio se i iskusni pilot koji je vidio cijeli događaj i uzviknuo: “Iskoči, iskoči”. Povjerenstvo još ne izlazi s informacijama za javnost, no neslužbeno se može doznati da se na snimci vidi kontakt dvaju MiG-ova.
Opasan desni zavoj
– Kao u Top Gunu, prenosi izvor izjavu onih koji su gledali snimku.
Te neslužbene izjave kažu da je došlo do, uvjetno rečeno, “sudara” MiG-ova, a iskusni piloti pretpostavljaju da se to moglo dogoditi između prvog i drugog borbenog naleta tijekom vježbe kod Slunja. Vjerojatno nakon gađanja cementnim bombama, tijekom ispravljanja i penjanja zrakoplova koji izvode desni zavoj i u tom se trenutku ne mogu cijelo vrijeme dobro vidjeti. To bi značilo da su se u tom manevru dva zrakoplova previše približila i zato je iskusniji pilot poručio dvojici mlađih da iskoče i sačuvaju živote.
Sigurni u sudar
– To se događa, meni se to dogodilo desetak puta, ali me Bog sačuvao, kaže jedan od umirovljenih pilota koji je na MiG-ovima letio i u JNA i HRZ-u.
Skupina umirovljenih pilota ovih dana intenzivnije kontaktira i komentiraju nesreću kod Slunja. Danijel Borović, legendarni pilot koji je na hrvatsku stranu prebacio MiG od kojega je nastao HRZ, u intervjuu “Vjesniku”, ne znajući što je na snimci, tvrdi da je gotovo sigurno da su se MiG-ovi sudarili, a “sve je ostalo moguće tek u promilima vjerojatnosti”. I on smatra da je kontakt nastao tijekom uspinjanja aviona, kada i zbog slabije vidljivosti može doći do presijecanja putanja.
Veterani smatraju da bi bilo zločesto reći da su se naši piloti “igrali Top Guna”, jer je riječ o iskusnim pilotima koji lete više od deset godina, koji poštuju svoje živote te je sigurno da taj kontakt i nesreća nisu proizvod nediscipline. Vjeruju u pouzdanost i disciplinu pilota, pa tvrde da se ova pogreška mora svrstati u onih “2 posto” očekivanih i “dopuštenih” pogrešaka i nesreća.
– Sve to ide u rok službe, tvrde, i kažu da, pokaže li se i službenom istragom da su piloti napravili “očekivanu” pogrešku, neće biti posljedica za karijeru. Svaka druga odluka bila bi u cehu pilota dočekana kao apsurdna. Bila bi katastrofa da su se sudarili i poginuli, sada istraga treba utvrditi uzroke pada, što će služiti otklanjanju pogrešaka, i – nastaviti dalje, stav je veterana koji očekuju da mladi kolege nastave letjeti u HRZ-u.
Gdje su sad svi oni \"pametni\" koji su tvrdili razno razne gluposti o ovom slučaju??? Najvjerojatnije u mišjoj rupi!!! Od samog početka tvrdim da su se sudarili jer druge opcije nema!!