Direktor HTZ-a

Kristijan Staničić: U ovoj sezoni turizam je rastao 13%, a u 2018. će 5%

Foto: Marko Prpić/Pixsell
1/3
VL
Autor
Radmila Kovačevć
18.12.2017.
u 21:00

Pola godine nakon što je preuzeo Glavni ured Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić organizira obilježavanje 25. obljetnice postojanja HTZ-a

S Kristjanom Staničićem, relativno novim direktorom HTZ-a,  razgovaramo o tome kako se snašao na direktorskoj funkciji te kakva nas sezona očekuje 2018.

Kako bi naš turizam danas izgledao da nismo imali turističke zajednice? 

Neupitna je i rekao bih nemjerljiva uloga Hrvatske turističke zajednice u promociji i pozicioniranju Hrvatske na svjetskoj turističkoj karti. Sigurno je ova institucija odigrala vrlo važnu ulogu u zauzimanju današnje pozicije Hrvatske kao jedne od top turističkih destinacija. Sami počeci rada obilježeni su velikim izazovima, entuzijazmom, ali i zajedništvom, što je postupno vodilo Hrvatsku prema vrhu. Tijekom četvrt stoljeća HTZ je  nastupao na najvažnijim svjetskim turističkim sajmovima, organizirao nebrojene prezentacije i radionice za strane partnere, kreirani su i diljem svijeta distribuirani brojni promotivni materijali, a osmišljene su i provedene različite marketinške i PR kampanje, od kojih su mnoge osvajale i  svjetska priznanja.

Na večerašnju proslavu pozvali ste sve bivše ministre turizma i direktore HTZ-a, a poznato je da nisu svi bili u idiličnim odnosima. Tko je potvrdio dolazak?

Prilika je to da se svi okupimo i dostojno obilježimo ovu važnu obljetnicu. Svaki dosadašnji ministar turizma i direktor HTZ-a dao je svoj maksimalni doprinos kako bi hrvatski turizam bio što uspješniji. Ova obljetnica važna je za sve turističke djelatnike i sustav te smo na obilježavanje pozvali mnoge drage osobe i brojne zaslužne djelatnike koji su ostavili velik trag.

Godina se bliži kraju, a turizam je još živahan. Što očekujete od zagrebačkog Adventa i blagdana na obali?

Prvo bih još jednom čestitao direktorici turističke zajednice Zagreba, njezinu timu, ali i gradonačelniku, koji su i ove godine, treći put zaredom, uspjeli kreirati najbolji advent u Europi. To je  potvrda da Hrvatska itekako može ponuditi cjelogodišnje turističke proizvode i programe. Veseli što su i brojne druge destinacije (Rijeka, Split, Dubrovnik...., ali i Baranja)  pripremile bogatu adventsku ponudu. Na razini Hrvatske u razdoblju ovih blagdana očekuje se broj gostiju kao lani, uz blagi rast noćenja. U kontinentalnom dijelu očekujemo šest posto više gostiju i sedam posto više noćenja.

Nakon odlične turističke godine što slijedi? Što prognozirate za 2018.?

Hrvatski turizam na razini cijele 2017. rastao je po stopi od oko 12 do 13 posto, što je daleko više od stope rasta za Europu. To je impresivan rezultat, koji pred nas stavlja nove izazove jer želimo zadržati pozitivne trendove. Dogodine očekujemo rast po stopi od oko pet posto.

1/9

Potičete avionske dolaske ne bi li se i tako smanjile gužve. Zabrinjava li vas povratak Turske koja je već ljetos imala skokovit rast posjeta?

Hrvatska je izrasla u vrlo uglednu i stabilnu turističku destinaciju, koja ima prepoznatljiv proizvod i obuhvaća širok spektar tržišta. To potvrđuju i brojni partneri koji ističu da je potražnja za hrvatskim destinacijama u stalnom porastu. Stabilnost turističkog sektora potvrđuju i brojne nove aviolinije i proširenja programa kod turoperatora. Konkurenciju pratimo te bih rekao da nas ona dodatno motivira da budemo još bolji. Okrenuti smo sebi, fokusirani na kvalitetnu promociju naše zemlje i na dobre odnose s partnerima.

U vašem mandatu napokon bi mogao biti donesen paket novih turističkih zakona, jesu li Glavni ured i turističke zajednice spremni za nove, moderne zadaće?

Na pripremi novih prijedloga Zakona o turističkim zajednicama, Zakona o boravišnoj pristojbi i Zakona o članarinama u turističkim zajednicama intenzivno radi radna skupina koju čine predstavnici Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice te predstavnici brojnih udruženja u turizmu i obrazovnih institucija. Cilj je da zajedničkim snagama radimo na prijedlozima izmjena zakona kako bismo što efikasnije promovirali i razvijali hrvatski turizam. Kako su svi ključni dionici uključeni u navedeni proces, jasno je da sustav prepoznaje važnost usvajanja novih okvira djelovanja, a time i definiranih zadaća.

Manjak radne snage u turizmu je osjetan, mnogi su turistički radnici ljetos radili za dvojicu, imate li im što poručiti?

Riječ je o trendu koji nije zahvatio samo Hrvatsku. S obzirom na sve aktivnosti i mjere koje je poduzelo i koje poduzima Ministarstvo turizma i druge nadležne institucije, vjerujem da nadolazeću turističku godinu neće obilježiti veliki nedostaci radne snage, koja je, moram naglasiti, u našem turizmu bila oduvijek vrlo kvalitetna.

1/53

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije