Oba granična prijelaza proširit će se, a kamionima koji prevoze robu mjerit će se vrijeme potrebno za prolazak kroz Neum
Najviše iznimaka od europskih regulativa Hrvatska je ispregovarala o pitanju tzv. neumskog koridora. Hrvatska će biti jedinstvena članica Europske unije u kojoj, da bi netko došao do njezina krajnjeg juga, treba na jednom mjestu izaći iz EU i nekoliko kilometara kasnije ponovno ući u EU. Zbog toga je trebalo urediti puno tehničkih pitanja koja će vrijediti na graničnim prijelazima Klek i Zaton Doli. Ta će se dva granična prijelaza proširiti, ali, da bi se olakšala vitalna komunikacija Dubrovnika s ostatkom zemlje, na njima neće vrijediti baš sva komplicirana pravila koja inače vrijede na svim izlazima i ulazima u EU.
>>Objavljujemo završne dokumente u pregovorima Hrvatske i EU
Ali Unija se pobrinula da izuzeci koje dopušta Hrvatskoj mogu biti na snazi samo ako se stalno nadzire i provjerava da nema varanja. Tako će se kamionima koji prevoze robu mjeriti vrijeme potrebno za prolazak kroz Neum, kako bi se znalo da su ušli i izašli iz BiH bez nepotrebnog skretanja. Na izlazu iz Hrvatske, dakle na izlazu iz EU, stavljat će im se posebni žigovi koji će se moći provjeravati na ponovnom ulasku u Hrvatsku, odnosno EU. Zabranjuje se transport robe u otvorenim vozilima. Pisat će se redovita izvješća o nadzoru, koja će morati sadržavati i konkretne rezultate s mjerama poduzetim protiv sumnjivih vozila. Bit će to kompliciran sustav kojeg ćemo se morati striktno držati.
Možda smo ipak trebali sagraditi pelješki most i putovati do juga bez prelaska granice?
ako ne bude varanje??? hahahaha - pa kako može proći bez varanja kad se skupe hrvati i bosanci???