Zavod za školstvo Crne Gore objavio je na svojoj internetskoj stranici nove predmetne kurikulume na temelju kojih planiraju modernizirati svoje osnovnoškolsko obrazovanje.
Hrvatska pamet
I ne bi tu bilo ništa neobično da Ljiljana Hanžek, učiteljica koja je u Hrvatskoj mjesecima radila na hrvatskoj kurikularnoj reformi, nije shvatila da su susjedi dokument koji se odnosi na predmet tjelesni i zdravstvena kultura, prepisali. I to gotovo od riječi do riječi. No ni tu nije kraj. Boris Jokić, bivši šef Ekspertne radne skupine i čovjek koji je i osmislio kurikularnu reformu, kaže da su uočili velike podudarnosti i kod predmeta poput hrvatskog jezika, povijesti, geografije...
– Nečasno je što je crnogorska politika bez pitanja i konzultacija preuzela metodologiju i dokumente Cjelovite kurikularne reforme na kojoj je autorski radilo više od 500 hrvatskih učitelja i znanstvenika, a koju su platili naši porezni obveznici. Ako je Hrvatska suverena država, takav postupak zahtijeva političku reakciju – poručio je Jokić koji drži i da bi Hrvatska trebala tražiti i financijsku kompenzaciju od susjeda.
Ministrica Blaženka Divjak, doznajemo, još jučer je dala nalog da se ispita novonastala situacija.
– Ministarstvo će razmotriti sa svojom pravnom službom sve moguće opcije i korake. Kurikularni dokumenti na kojima je radilo više od 500 stručnjaka primjer su dobre prakse metodološki i sadržajno i koristit će se kao podloga za nastavak reforme obrazovanja – kažu u Ministarstvu.
U Ministarstvu prosvjete Crne Gore jučer su pak poručili da i oni ispituju situaciju i da su od Zavoda za školstvo zatražili odgovore što se točno dogodilo te će se o svemu oglasiti priopćenjem.
U svakom slučaju, ovo je vrlo neočekivan nastavak priče oko kurikularne reforme. Dok kod nas ona stoji zbog prepucavanja na relaciji Ministarstvo – Posebno stručno povjerenstvo za provedbu Strategije obrazovanja, u susjedstvu se intenzivno radi na modernizaciji školstva i to, čini se, na račun hrvatske pameti.
– Sramotno je što se svih ovih godina događa s kurikularnom reformom u Hrvatskoj i načinom na koji se politika odnosi prema onima koji su svoju stručnost, znanje i vrijeme posvetili tome da kao država imamo bolji odgoj i obrazovanje te da kao društvo u budućnosti imamo pozitivne perspektive – kaže Jokić.
Ovo je kompliment
I učiteljica tjelesnog u OŠ Voltino u Zagrebu, koja je i otkrila skandal, Ljiljana Hanžek kaže kako bi voljela da ovo što se dogodilo bude poticaj da se u Hrvatskoj kurikularna reforma doista provede.
– Nadam se da će se ispitati što se dogodilo. Možda sve ovo ubrza provedbu reforme. Ja sam optimist. U svakom slučaju ovo je dokaz da smo dobro radili i da i drugi to žele. Pitanje je zašto ne želimo mi – kaže Hanžek.
Vjerojatno se crnogorcima jako svidjelo sto u predmetu povijesti nigdje ne pise 'agresor', 'agresija', 'zlocini', Hrvatska', 'ubijanje civila', 'silovanja', 'masovne grobnice', nego pise 'ovi prostori', 'regija', 'ratni sukobi', 'zrtve s obje strane', 'civilne zrtve'...ma kao da su ga sami crnogorci pissali.