Čak 79 posto roditelja 1017 hrvatskih učenika potpuno podržavaju uvođenje obvezne informatike u petim i šestim razredima osnovnih škola, a 71 posto roditelja smatra da bi se s najavljenom obrazovnom reformom trebalo započeti što prije.
Prvi smo završili istraživanje
Rezultati su to istraživanja medijskih navika djece, ali i roditelja, koje je provedeno u sklopu međunarodnog projekta EU Kids Online, a Hrvatska je od ukupno 33 zemlje uključene u projekt, prva država u Europskoj uniji koja je završila s provedbom istraživanja.
I dok se 11 posto roditelja učenika u dobi od 9 do 17 godina, ne slaže da je reforma hrvatskog obrazovnog sustava nužna, rezultati istraživanja među našim učenicima jasno pokazuju da su oni već odavno odmakli od postojećeg sadržaja koji uče na satu informatike – poput sadržaja o disketama.
Internet im ne služi samo za zabavu – naime 11 posto učenika od 9 do 17 godina čak nekoliko puta dnevno koristi internet za školsku zadaću ili učenje novog gradiva, dok 44 posto njih barem jednom tjedno pretražuje internet za učenje novih sadržaja.
Nekoliko puta dnevno internet za učenje novog najviše koriste oni u dobi od 15 do 17 godina, dok je najveći postotak onih koji internet u iste svrhe koriste jednom tjedno u dobi od 9 do jedanaest godina.
Na internet i zbog zadaće
Čak 37 posto djece u dobi od 9 do 11 godina nikada ne koristi internet pri pisanju domaće zadaće, no takav se postotak mijenja kako prelaze u više razrede ili srednju školu. Dapače, čak 15 posto učenika od 15 do 17 godina nekoliko je puta dnevno na internetu kako bi uz pomoć pretraženih informacija ispunili zadaće, a takvih je i 12 posto učenika od 12 do 14 godina.
Istraživanje je ujedno obuhvatilo i naviku korištenja interneta u školama za vježbanje onoga što uče na nastavi – takvim načinom učenja na svakodnevnoj razini obuhvaćeno je tek šest posto učenika od 9 do 11 godina, dok je 66 posto njihovih vršnjaka koji u školi internet za vježbanje gotovo nikada ne koriste.
Tu statistika nije bolja ni među učenicima viših razreda – internet u školi za vježbanje onoga što uče svakodnevno koristi 12 posto učenika u dobi od 15 do 17 godina, a nikada ga u školi ne koristi 35 posto učenika.
Učenici obuhvaćeni istraživanjem, njih 78 posto, gotovo nikada ne sudjeluju u školskom blogu ili raspravi, a 54 posto ispitanih učenika od devet do 17 godina nikada ili gotovo nikada ne provjerava informacije na školskoj stranici ili platformi za učenje. Statistika nije bolja ni u internet komunikaciji s nastavnicima i učiteljima – čak 69 posto naših učenika nikada ili gotovo nikada ne komunicira s učiteljima – na tako da im preko interneta postavljaju pitanje ili eventualno tako šalju domaće zadaće. Istraživanje je također ukazalo da roditelji češće nadziru aktivnosti na internetu mlađe djece, ali i mlađoj djeci češće daju savjete što učiniti ako ih netko na internetu uznemirava.