Slovenski inženjer građevine Marjan Pipenbaher koautor je s pokojnim Jurom Radićem projekta Pelješkog mosta, s time što je Pipenbaher glavni projektant tog mosta čija bi gradnja mogla početi početkom sljedeće godine. Ovih dana očekuje se odluka o odabiru izvođača radova, a to će, po svemu sudeći, biti konzorcij kineskih tvrtki koje su ponudile najnižu cijenu od 2,08 milijardi kuna.
Visoka konstrukcija
Pipenbaher je jedan od sudionika ovogodišnjeg međunarodnog sajma investicijskih projekata – REXPO 2017, koji se od jučer održava u Zagrebu. Pipenbaher, koji je projektirao desetke mostova diljem svijeta, za REXPO 2017. pripremio je prezentaciju pod nazivom „Pelješki most – inženjersko remek-djelo“. No isto tako taj most smatra svojim životnim djelom.
– Hrvatska, sa svojim prekrasnim morem i otocima, uvijek mi je bila draga zemlja u kojoj se osjećam kao doma. A kad dobiješ mogućnost da zajedno s hrvatskim kolegama napraviš most preko tako prelijepog zaljeva, dužan si „istisnuti“ iz sebe sve znanje i svu kreativnost, jer su takvi mostovi životna djela – kaže Pipenbaher koji ističe da velike zasluge za taj most ima i pokojni Jure Radić. Slovenski projektant mosta koji će spojiti Hrvatsku smatra da Pelješki most neće biti samo vrhunska svjetska građevina u konstrukcijskom i arhitektonskom smislu nego će predstavljati i jedan od novih simbola suvremene Hrvatske. Pipenbaher objašnjava da se taj most sa šest pilona i pet glavnih otvora s rasponima od 285 metara nalazi na području visoke seizmičke aktivnosti i mahovitih vjetrova i svrstava se u projektantskom i izvedbenom smislu među najzahtjevnije inženjerske projekte.
– Potrebno je napomenuti temeljenje mosta koje je izuzetno zahtjevno jer će most biti temeljen na 148 čeličnih pilota promjera dva metra i dužine do 124 metar. Kolnička će konstrukcija biti u centralnom djelu mosta više od 60 metara iznad mora, tako da je osiguran slobodni plovni profil širine 200 metara i visine 55 metara koji je dogovoren s Bosnom i Hercegovinom – objašnjava Pipenbaher.
Zaštita prirode
Iako su maksimalni udari vjetra na području gdje će se graditi most 160 kilometara na sat, most je projektiran za maksimalna brzinu vjetra od 200 km/h. Usto, na mostu je predviđena ograda za zaštitu od vjetra visine 3,2 metra koja će štititi vozila pri prelasku preko mosta. Pipenbaher ističe i da će u fazi upotrebe mosta emisije od prometovanja biti minimalne, dok će u fazi gradnje biti osigurane sve potrebne mjere za maksimalnu zaštitu, kako kaže, prekrasnog prirodnog rezervata u Malostonskom zaljevu.
Pogledajte i galeriju gradilišta mosta:
A Plenkovićevo životno djelo je koalicija s Vrdoljakom i Pupovcem. Nije teško zaključiti tko je uspješniji Pipenbaher ili Plenković.