PROMO

Master plan prometnog sustava

Master plan prometnog sustava
19.12.2019.
u 12:07

2. faza Master plana prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije

Društvo Integrirani promet zagrebačkog područja d.o.o. nakon potpisa ugovora sa Izrađivačem projekta 2. faze Master plana u veljači 2019. g, krenulo je s realizacijom planiranih projektnih aktivnosti nužnih za izradu Nacrta Master plana prometnog sustava. U hotelu International, 16. prosinca 2019. godine održana je prezentacija Nacrta prijedloga Master plana prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije. U sklopu predstavljanja javnosti prezentirane su i poduzete aktivnosti u vezi strateške procjene utjecaja na okoliš koje su pokrenute nakon izrade Strateške studija o utjecaju na okoliš Master plana prometnog sustava.

Master plan prometnog sustava je strateški dokument dugoročnog razvoja prometnog sustava koji obuhvaća područje Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije.

Izrada dokumenata poput Master plana prometnog sustava za jedno metropolitansko područje spada u najsloženije stručne poslove u domeni prometnog planiranja, a u pravilu se izrađuju svakih desetak do petnaest godina, nakon čega se prate učinci realizacije mjera i ažuriraju ključni indikatori provedbe mjera.

Za područje Grada Zagreba i susjednih županija (Zagrebačka i Krapinsko- zagorska županija) dosad nije izrađen zajednički sveobuhvatan Master plan prometnog sustava sa svim sastavnicama koje takav dokument treba sadržavati. Zadnji sličan strateški prometni dokument napravljen je, i to samo za područje Grada Zagreba, 2000. godine pod nazivom „Prometna studija grada Zagreba“.

Prometni sustavi grada Zagreba i susjednih dviju županija nisu dosad analizirani i planirani kao cjelina, što je rezultiralo neujednačenim razvojem prometne infrastrukture i neintegriranim upravljanjem razvoja prometnog sustava, posebice u segmentu javnog prijevoza. U svakodnevnom odvijanju prometa na podrućju ove metropolitanske regije više od 60% putovanja se obavlja osobnim vozilima što rezultira prometnim zagušenjima, smanjenjem sigurnosti prometa i negativnim ekološkim utjecajima u pogledu buke i emisije štetnih plinova. U konačnici to dovodi do smanjenja konkurentnosti gospodarskih subjekata u regiji i smanjenje kvalitete života stanovnika.

Master plan je uzeo u obzir društvene, gospodarske i prometne elemente kako bi se osigurao adekvatni razvoj prometno funkcionalne regije koju obuhvaća. U vremenu do 2030. godine, u dobu novih tehnologija i izazova potrebno je ponuditi odgovor na koji način planirati bolju mobilnost stanovništva regije i zadovoljiti postojeću i buduću prometnu potražnju, istovremeno uzimajući u obzir ograničenja povezana s resursima i zaštitom okoliša.

Kroz projekt je izvršena detaljna anliza prometnog sustava na razini regije, izvršena je izrada scenarija razvoja prometnog sustava kroz izrađeni prometni model, definirane su slabosti sustava te je izvedena SWOT analiza na temelju koje su definirani ciljevi i mjere za poboljšanje prometnog sustava te ključni pokazatelja uspješnosti provedbe pojedinih ciljeva. Ciljevi i mjere su analizirani kroz prometni model kako bi se poboljšala mobilnost stanovništva i povećala prometna povezanost cijelog područja. Nacrt Master plana prometnog sustava predstavlja stratešku podlogu za razvoj učinkovitog i održivog prometnog sustava kojim će se omogućiti veća mobilnost stanovništva korištenjem oblika transporta koji su ekološki, energetski i ekonomski prihvatljivi za društvo. Prometni podsustavi će se integrirati kroz institucionalna, organizacijska i infrastrukturna poboljšanja, uz posebni naglasak na integriranje sustava javnog prijevoza i povećanje sigurnosti prometa. Uz Nacrt Master plana je izrađena i Strateška studija o utjecaju na okoliš i provest će se procedura Strateške procjene utjecaja na okoliš. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Kohezijskog fonda.

Vrijednost cijelog projekta izrade Master plan prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije 1. i 2. faza iznosi 23.436.068,75 kuna, od čega je 15.936.526,75 kuna bespovratnih sredstava.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije