8. rujna

Megaprojekt vrijedan 2,7 milijardi kuna: Na pruzi Hrvatski Leskovac - Karlovac započinju radovi

Karlovac: U naletu vlaka smrtno stradao stariji muškarac
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
1/2
29.08.2022.
u 07:20

Paralelno s gradnjom pruge i rekonstrukcijom postojećeg kolosjeka, radit će se i obnova kolodvora i stajališta na cijeloj trasi, pa su tako u tijeku i aktivnosti oko obnove Kolodvora Karlovac.

Na željezničkoj pruzi Hrvatski Leskovac-Karlovac 8. rujna započet će obimni građevinski radovi, a tijekom gradnje kolosjeka i obnove kolodvora neće biti prekinut željeznički promet.

“Prekidi prometa događat će se samo iznimno i to u prvih nekoliko mjeseci radova”, stoji u odgovoru Korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture Hini, uz napomenu da je uvjet kod pregovaranja o izvođenju radova bio “da se radovi izvode pod prometom”, odnosno "uz ometanja prometa koliko god je to manje moguće".

Po riječima karlovačke županice Martine Furdek Hajdin, koja je prethodnih godina sudjelovala u pripremi tog projekta, kaže da je bilo odlučeno da se ne smije obustavljati željeznički prijevoz te poručuje da učenici, studenti, zaposleni, dnevni migranti i svi ostali putnici ne trebaju brinuti o tome. Novi se kolosjek, naime, postavlja uz postojeći, koji ostaje u funkciji.

Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL, ilustracija

Paralelno s gradnjom pruge i rekonstrukcijom postojećeg kolosjeka, radit će se i obnova kolodvora i stajališta na cijeloj trasi, pa su tako u tijeku i aktivnosti oko obnove Kolodvora Karlovac.

"On je zaštićeno kulturno dobro, a ipak nije u reprezentativnom stanju. Zgrade i okoliš sada su neugledni, čak bih rekla opskurni, a trebali bismo biti, i bit ćemo opet ponosni na to bogatstvo”, rekla je Furdek Hajdin u povodu početka radova.

HŽ Infrastruktura je krajem srpnja u Karlovcu s konzorcijem Strabag AG, Strabag d.o.o., Strabag Rail te s tvrtkom AŽD Praha potpisala ugovore o 2,7 milijardi kuna vrijednim radovima na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka 44 kilometara pruge Hrvatski Leskovac - Karlovac, u kojima su i obnove kolodvora i stajališta. Radovi bi trebali završiti do ožujka 2025. godine, nakon čega će se vlakovi voziti brzinom do 160 kilometara na sat.

Video - Ovim njemačkim gradom vozi naopaki vlak: Pogledajte kako izgleda!

Komentara 5

V0
Vlaskoulicanec3.0
07:45 29.08.2022.

Sve to ima smisla ako se u Karlovcu i Jaski sagrade velika parkirališta za putnike koji idu za Zagreb vlakom. Uz to vlakovi moraju voziti svakih 20 minuta a ne svake prestupne godine.

TA
Tarantula
09:16 29.08.2022.

2,7 milijarde kuna, zvone mi alarmi, pale mi se lampice, ovo je odlična prilika za još jednom dokazati zašto volimo domovinu, daj rođi da gvožđe nabavlja...

Avatar cuvarkuca
cuvarkuca
08:19 29.08.2022.

Ne znam koji je razlog da država nije osnovala agenciju za vođenje projekata od državnog značaja, kao što to imaju Slovenci. U tom slučaju investitor ne bi bila HŽ Infrastuktura nego ta agencija. To bi značilo da bi na tako velikim projektima mogla izvoditi radove i tvrtka kćer Prižne građevine. Koristi od toga bi bile višestruke u konačnici i kasnije kod održavanja.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije