Ljubljanski dnevni list Delo pisao je danas o najvećem sljedećem infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj - obnovi obnovi željezničke pruge i izgradnji dodatnog kolosijeka od Zagreba do Rijeke. Kako pišu Slovenci, u Hrvatskoj se još nije stiglo nauživati veličine Pelješkog mosta, a u pripremi je još veći i skuplji projekt.
Delo ističe da će do 2035. godine Hrvati u infrastrukturu željeznice ukupno uložiti 2,8 milijarde eura te kako HŽ Infrastruktura očekuje da će se za projekt povući 85% nepovratnih sredstava iz EU fondova. Slovenija, primjerice, za svoje projekte takvog tipa povlači oko pedeset posto nepovratnih sredstava.
Iz HŽ Infrastrukture mediju je potvrđeno kako se ove jeseni kreće u realizaciju projekta koji predviđa temeljitu rekonstrukciju postojeće pruge te postavljanje i drugog kolosijeka od Hrvatskog Leskovca do riječkog pristaništa. Također, potvrđeno je i kako su u pripremi idejna rješenja i stručni temelji za dionice Karlovac – Oštarija i Oštarija – Škrljevo.
Šef sektora za investicije u željeznicu pri Direkciji RS infrastruktura Dejan Jurkovič osvrnuo se na znatno veća povlačenja sredstava za infrastrukturu u Hrvatskoj, nego u Sloveniji, te istaknuo kako je očito u pitanju državna strategija i da se Hrvatska očito odlučila dati prednost strateškoj prometnoj infrastrukturi.
Slovenija je u dvije godine uložila u prometnu infrastrukturu 683 milijuna eura, za što je dobila 334 milijuna nepovratnih europskih sredstava. Za važnu dionicu od Divače do Kopra dobila je četvrtinu od traženih milijardu eura.
Iako i Slovenija do 2035. ima u planu značajnu nadogradnju željezničke mreže, ali i poboljšanje postojeće, ističe se kako će hrvatski projekt značajno podići vrijednost riječke luke.
Više o projektu pročitajte OVDJE.
VIDEO Dan koji se pamti: Spektakularno otvorenje Pelješkog mosta pratila je cijela Hrvatska
Bravo za pokretače projekta koji god bili !