Svima koji se bave bilo kakvom vrsta marketinga jasno je da su društvene mreže itekako nezanemariv kanal prenošenja svih vrsta poruka pa tako i onih političkih. Društvene mreže u načelu nemaju moć dobivanja izbora, ali igraju jako važnu ulogu u prevagama. Najčešće korišteni alati su Google display network, Facebook i Instagram i u posljednje vrijeme Tik-Tok na kojem su naši političari posebno aktivni.
Digitalni tim Dragana Primorca fokusirao se u početku Instagram i Facebook, ne računajući na Google display na kojem se nisu oglašavali, pritom Facebook više izgleda kao svojevrstan dnevnik, a manje kao podloga za oglašavanje. No kampanja tek treba početi, pa će po starom dobrom receptu započeti i tepih bombardiranje oglasima (bar je takva strategija do sada bila HDZ digitalaca.) Dragan ima i Tik-Tok na kojem se pokušava svidjeti svima pa se toka u zadnjim videima okušao kao kuhar uz taktove pjesme Božić dolazi, za stvarni efekt pitajte nekog ispod 20 godina što misli o videu.
Zoran Milanović konstantno i dobro razgovara s ciljanim publikama, a mora se uzeti u obzir da je primio i značajnije influencere kako bi se družio s njima (ili se pozitivno predstavio njihovoj publici). Milanovićev tim nema neki posebni branding niti neku strategiju, Facebook služi kao produžena ruka organskom Zokiju koji ubode pa se povuče, dok Google display osim slogana ne komunicira ništa posebno. Zoranov tim vodi i profil Zokipedija na Tik-Toku koji poprilično dobro komunicira trendove i ono što je najbitnije autoironičan je što doprinosi autentičnosti.
Marija Selak Raspudić, tek je započela kampanju i ne vidi se neki veliki trag na Facebook oglašavanju, dok na Google oglasima ne postoji niti jedan oglas. Na Tik-Toku je prisutna i autentična, ali za pravu kampanju će faliti još malo opuštene Marije koja se s uvijačima za kosu vozi na udaljenu lokaciju kako bi se dodatno predstavila mlađoj publici.
Možemo jako dobro zna kako doći do politike i zato je Ivana Kekin za razliku od ostalih prisutna na svim platformama. Facebook oglasi su tu jasni su i „u glavu“ kao i Google oglasi, a tu je i Tik-Tok kao poseban način komuniciranja gdje se kuha s gradonačelnikom Tomaševićem. Ivanin tim jako dobro iskorištava aktualne teme prebacuje ih u digitalni svijet i ne skriva svoje pravo ja, pa tako i njen opis kaže: „Trčim, vičem na HDZ-ovce i kuham“. Napominjem da izborna kampanja službeno nije počela, a po ovome možemo očekivati razne organske i neorganske slastice iz kuhinja predsjedničkih kandidatkinja i kandidata.
>>FOTO Dive se paprikama i metu po sajmovima: Ovo su predsjednički kandidati u 'otkačenijem' izdanju>>
Čekam dan kada će se Kekin počešljati ili bar oprati kosu.