– Kad vas ovdje vidim toliko, mogu reći da Zagorje bome ni malo, a i hrabri ste – jer mašete hrvatskim zastavama, počeo je svoje obraćanje okupljenima na večerašnjem SDP-ovu skupu u Zaboku predsjednik stranke Zoran Milanović, koji je prije toga u društvu ministara Hajdaša Dončića, Miljanića i Lalovca službeno pustio u promet prvu dionicu brze ceste Popovec – Marija Bistrica – Zabok, sa spojem na Breznički Hum, nakon čega se uputio u Konjščinu, Zajezdu kraj Budinščine i Mariju Bistricu, da bi se ponovno vratio u Zabok, gdje se u poslovnici FINA-e upoznao s pričuvnim položajem svih hrvatskih digitalnih podataka.
– Znate, to vam je ta digitalizacija. U Zagrebu je srce, a u Zaboku je rezervna pozicija. Sve je na mjestu, jer mi smo država reda. Znate, mi smo tehnološki to mogli raditi i prije 15 godina, ali onima koji su tada vodili državu to nije bilo u interesu. Jer nisu to glupi i nepismeni ljudi, samo im se fućka za Hrvatsku, koji na nju gledaju kao na parcelu iz koje samo mogu crpiti – govorio je Milanović, objasnivši okupljenima da se njegova Vlada tri godine mučila da pospremi nered na koji je naišla, davši kao primjer "nered sa švicarcem".
– A u sljedeće tri godine stavit ćemo na stol sve stambene kredite koje su uzimali hrvatski građani. Vidjet ćemo zašto se plaćaju kamatne stope od pet, šest ili sedam posto. Naravno, nećemo to moći odmah riješiti, ali banke se u Londonu zadužuju po sedam puta nižim stopama. Takvom dizanju kamata hrvatskim građanima treba stati na kraj – objasnio je Milanović, osvrnuvši se potom i na izbjegličku krizu. Rekao je kako neće dozvoliti da Hrvatska postane sabirni centar za izbjeglice te da se neće graditi žice.
– Mi to na granici sa Srbijom možemo učiniti u roku tjedan dana, ali ne želimo. Mi želimo biti otvoreni. Zagorje, Varaždin i Međimurje ostvaraju rast upravo na izvozu. I to je dobro. Besmisleno je da se prodaje samo u Hrvatskoj, mi smo premali. Moramo se natjecati s jačima i većima od sebe, jer, ak se zapreš u svom selu, cug ti bu pobegel, kazao je Milanović, te dodao da nema zatvaranja granica, ali ima poticaja hrvatskim proizvođačima tamo gdje su jači.
– Hrvatske željeznice dobivaju nove vlakove, hrvatske vlakove. Samo pet država u Europi proizvodi vlakove, ne šest. A tih pet znam nabrojiti – poentirao je Milanović, rekavši da njegova Vlada nije odgovorna za nered na koji su naišli, ali da su spasili – sve.
– Sve služi svrsi, sve radi i stvara novac, svi plaćaju porez. I prije godinu dana u Zagorju, Međimurju i Varaždinu se prvo vidio taj rast, ali istovremeno, vi, ljudi iz te regije, imate obvezu prema onima koji su propatili, u prvom redu Slavoncima i Baranjcima. Moramo raditi i za njih, jer dok su po njima padale granate, mi na sjeveru smo imali sreće, pa nisu. Treba se konsolidirati s tim ljudima, jer ono što je Hrvatska prošla u posljednjih 25 godina, to je "predozirana povijest" – rekao je Milanović, zaključivši da će Hrvatska mora brzo rasti i napredovati da ne izgubi korak s Europom.
– Moramo si postaviti najviše ciljeve i za 20 godina bit ćemo u vrhu Europe. Ne vjerujte sumnjivim tipovima, Hrvatska raste i nema povratka na staro – zaključio je Milanović.
>> 'Ja nisam bio malo protiv Tuđmana, pa za Tuđmana, pa s Mesićem, pa s Manolićem...'
Stadler je originalni vlak. Iz Švicarske. Končar je napravio kopiju. Ukradeni nacrti, presnimljen u Budimpešti, a testovi krivotvoreni u Leipzigu. Uporabna dozvola izdana pod političkim pritiskom.