Natječaj od 1,756 mlrd. kn

Most Drava bit će referenca domaćim tvrtkama za Pelješki most

pelješki most
25.06.2016.
u 12:22

Most Drava na kordidoru Vc gradio je konzorcij domaćih građevinara Viadukta, Osijek-Koteksa, Konstruktor-inženjeringa, Skladgradnje i Hidroelektre-Niskogradnje

Na natječaju kojeg su Hrvatske ceste raspisale za izvođača radova na gradnji Pelješkog mosta očekuje se veliki odaziv tvrtki ne samo iz Europe nego iz cijelog svijete jer se radi o jednom od pet najvećih mostova u Europi, ali i jednoj od najvećih investicija trenutno na Starom kontinetu. Tako se očekuje da će most koji će povezivati Hrvatsku htjeti graditi tvrtke iz primjerice Njemačke, Austrije, Francuske, ali i iz Kine ili Južne Koreje.

No u tom poslu vrijednom 1,756 milijardi kuna nisu bez šanse ni hrvatske tvrtke. Njihov adut na tom natječaju bit će most Drava s kojim će ispuniti dobar dio potrebnih tehničkih referenci potrebnih za Pelješki most. Most Drava na kordidoru Vc gradio je konzorcij domaćih građevinara Viadukta, Osijek-Koteksa, Konstruktor-inženjeringa, Skladgradnje i Hidroelektre-Niskogradnje, a njegova dužina je 2485 metara pa je za 81 metar čak i duži od budućeg Pelješkog mosta. Most Drava još nije pušten u promet, čeka se tehnički pregled, a očekuje se da bi on trebao biti gotov u roku 60 dana koliko traje i rok za prijave u prvom krugu natječaja za Pelješki most. Tako bi hrvatske tvrtke na vrijeme mogle dobiti potrebnu tehničku referencu za Pelješki most. No zbog financijskih referenci, kažu naši dobro upućeni sugovornici, domaće tvrtke neće moći zadovoljiti bez suradnje s nekom od velikih stranih tvrtki. Naime, prema uvjetima financijske sposobnosti određenim u natječajnoj dokumentaciji za Pelješki most, potencijalni izvođač radova mora imati ukupni promet za područje njegove djelatnosti u koje spada predmetna nabava koji je u zadnje tri godine minimalno jednak procjenjenoj vrijednosti predmeta nabave, a to je 1,756 milijardi kuna. Gradnja mosta Drava je pak koštala nešto više od milijarde kuna.

U natječaju je pak navedeno da se pri tome ponuđač može osloniti na sposobnost drugih gospodarskih subjekata, bez obzira na pravnu prirodu njihova međusobna odnosa. Pod istim uvjetima, zajednica natjecatelja može se osloniti na sposobnost članova zajednice natjecatelja ili drugih gospodarskih subjekata.

Financijska sposobnost se inače traži jer se radi o višegodišnjem ugovoru, čije izvršenje traži zahtjevnu tehnologiju izvođenja radova, pravovremenu izradu i isporuku znatnih količina čelične konstrukcije i specifičnu tehnologiju temeljenja u dubokom moru pa izvođač radova mora predvidjeti značajno korištenje vlastitih financijskih sredstava. Tako će financijskom sposobnosti dokazati da će biti u mogućnosti pravovremeno podmirivati sve obveze koje će imati tijekom gradnje mosta, a kako ne bi dolazilo do zastoja u planiranoj dinamici izvođenja radova.

No u prvoj fazi povezivanja Hrvatske, dakle gradnji samog mosta, moglo bi biti posla i za domaća brodogradlišta jer se 60 posto te faze donosi na čeličnu kontrukciju pa bi se hrvatska brodogrališta tu mogla pojaviti kao podizvođači radova. Hrvatske građevinske tvrtke pak veći kolač bi mogle dobiti u drugoj i trećoj fazi projekta povezivanja Hrvatske kad će se graditi pristupne ceste i obilaznica Stona. Ti radovi su, kažu naši sugovornici, gotovo jednako vrijedni kao i oni na samom mostu, a za njih domaće tvrtke imaju sve potrebne reference. Ne radi se o tako složenim inženjerskim radovima kao što je to u slučaju Pelješkog mosta.

Što se tiče gradnje mosta, prvi krug natječaja za izvođače radova je otvoren do 22. kolovoza. Oni ponuđači koji zadovolje uvjete iz prvog kruga bit će pozvani da podnesu financijske ponude u drugom krugu. A kod odabira pobjednika natječaja 70 posto bodova će nositi ponuđena cijena, 25 posto jamstvo za otklanjanje nedostataka, a pet posto rok završetka radova.

MOSTA KOPNO - PELJEŠAC :

- dužina mosta-2.404 m

- širina mosta-22,5 m

- površina mosta-54.000 m²

- rasponska konstrukcija - čelični sanduk s ortotropnom kolničkom pločom,

- 5 raspona po 285 m

- visina stupova/pilona-82- 98 m iznad mora

- vrsta temeljenja- zabijani čelični piloti promjera 1.800-2.000 mm, dužine do 124 m

- dubina mora na najdubljem dijelu-27- 28 m.

Most preko rijeke Drave

dužine - 2485 m.

- glavna rasponska konstrukcija preko same rijeke Drave projektiran je kao jedan objekt s tri raspona - 100 m + 220 m +100 m (ovješeni most)

- ukupna širina glavne rasponske konsturkcije -28 m

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije