CESTOGRADNJA Večernji objavljuje kompleksne projekte unaprjeđenja mostarskoga prometa

Mostar dobiva novu četverotračnu prometnicu i novi most

bih_most.jpg
import
04.06.2007.
u 23:01

amisao o produljenju Ulice kralja Tomislava i još jednoga premošćivanja Neretve konačno bi mogla postati stvarnost. Od Dražena Vrljića i Branka Gašpara, prometnih stručnjaka u Urbanizmu Grada Mostara, doznali smo kako se radi na projektu spajanja vrha spomenute ulice s magistralom M-17.

U planu i podvožnjak
- Projekt zahtjeva detaljnu izradu i opravdanost svakoga ulaganja. Ulica će, s postojeća četiri kolnička traka, nastaviti jednako pravo, sve do silosa, gdje ćemo premostiti Neretvu, a kako prolazimo preko pruge, pravit ćemo i podvožnjak – govori Vrljić.Na istočnoj će strani jedan krak ići prema magistrali, a drugi preko Sjevernoga logora, do Titove ulice. To je nešto više od 2 km ceste koja će s mostom, podvožnjakom i križanjem u S. logoru, vrijediti više od 20 milijuna maraka.

- Postojeći je vrh Ulice kralja Tomislava postati križanje s velikim intenzitetom prometa. Najveći su nam problem uzurpirana zemlja na predviđenom koridoru, nesređenost Gruntovnice i Katastra te javna poduzeća koja moramo moliti za suradnju. S najboljom bi dinamikom, projekt mogao krenuti iduće godine, ali je realnije uraditi projekt i čekati na gradnju autoceste, jer će tada država pomagati i rješenje mjesnih priključnih mreža.  Jedino ćemo tada, objektivno, imati novac – govori je Gašpar.

Jednosmjerne ulice
Dražen je članom Povjerenstva za novi režim prometa u gardu, koje je izradilo projekt uvođenja novih jednosmjernih ulica.

Već su riješili trokut kod Kirurgije, a predviđeno je i ulice Kneza Branimira i Kralja Petra Krešimira IV. preinačiti u jednosmjerne, i to iz smjera Katedrale te od Trga prema Starom igralištu.

- Prisiljeni smo na to jer se teška vozila na mogu mimoići kod Trga hrvatskih velikana. Zaštićeni su platani suzili ceste pa rješenje vidimo u promjeni režima prometa, s tim da na križanju kod Spajalice moramo pomaknuti semafore za desetak metara prema Katedrali, kako bi teretnjaci dobili luk za skretanje. Tako će i oba dijela Zagrebačke ulice postojeći smjer zaokrenuti u protivnu stranu – pojašnjava Dražen.

U planu je još nekoliko velikih zahvata u prometnoj infrastrukturi Mostara. Dubrovačka će ulica konačno četverotračno biti izvedena sve do Ulice bleiburških žrtava, dok će ta ulica biti nastavljena sve do Rudnika, u tri trake. Vrh Ulice bleiburških žrtava zasad uopće nema predviđeno rješenje, premda završava opasnim uskim zavojem prema Smrčenjacima.

Morat će sačekati na Sjevernu mostarsku obilaznicu koja bi s vrha Žovnice trebala proći Ilićima, Cimom i Vihovićima, preko Raštana, do Jablanice, gdje bi se uključila na Autocestu Vc.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije