amisao o produljenju Ulice kralja Tomislava i još jednoga premošćivanja
Neretve konačno bi mogla postati stvarnost. Od Dražena Vrljića i Branka
Gašpara, prometnih stručnjaka u Urbanizmu Grada Mostara, doznali smo
kako se radi na projektu spajanja vrha spomenute ulice s magistralom
M-17.
U planu i podvožnjak
- Projekt zahtjeva detaljnu izradu i opravdanost svakoga ulaganja.
Ulica će, s postojeća četiri kolnička traka, nastaviti jednako pravo,
sve do silosa, gdje ćemo premostiti Neretvu, a kako prolazimo preko
pruge, pravit ćemo i podvožnjak – govori Vrljić.Na istočnoj će strani
jedan krak ići prema magistrali, a drugi preko Sjevernoga logora, do
Titove ulice. To je nešto više od 2 km ceste koja će s mostom,
podvožnjakom i križanjem u S. logoru, vrijediti više od 20 milijuna
maraka.
- Postojeći je vrh Ulice kralja Tomislava postati križanje s velikim
intenzitetom prometa. Najveći su nam problem uzurpirana zemlja na
predviđenom koridoru, nesređenost Gruntovnice i Katastra te javna
poduzeća koja moramo moliti za suradnju. S najboljom bi dinamikom,
projekt mogao krenuti iduće godine, ali je realnije uraditi projekt i
čekati na gradnju autoceste, jer će tada država pomagati i rješenje
mjesnih priključnih mreža. Jedino ćemo tada, objektivno, imati
novac – govori je Gašpar.
Jednosmjerne ulice
Dražen je članom Povjerenstva za novi režim prometa u gardu, koje je
izradilo projekt uvođenja novih jednosmjernih ulica.
Već su riješili trokut kod Kirurgije, a predviđeno je i ulice Kneza
Branimira i Kralja Petra Krešimira IV. preinačiti u jednosmjerne, i to
iz smjera Katedrale te od Trga prema Starom igralištu.
- Prisiljeni smo na to jer se teška vozila na mogu mimoići kod Trga
hrvatskih velikana. Zaštićeni su platani suzili ceste pa rješenje
vidimo u promjeni režima prometa, s tim da na križanju kod Spajalice
moramo pomaknuti semafore za desetak metara prema Katedrali, kako bi
teretnjaci dobili luk za skretanje. Tako će i oba dijela Zagrebačke
ulice postojeći smjer zaokrenuti u protivnu stranu – pojašnjava Dražen.
U planu je još nekoliko velikih zahvata u prometnoj infrastrukturi
Mostara. Dubrovačka će ulica konačno četverotračno biti izvedena sve do
Ulice bleiburških žrtava, dok će ta ulica biti nastavljena sve do
Rudnika, u tri trake. Vrh Ulice bleiburških žrtava zasad uopće nema
predviđeno rješenje, premda završava opasnim uskim zavojem prema
Smrčenjacima.
Morat će sačekati na Sjevernu mostarsku obilaznicu koja bi s vrha
Žovnice trebala proći Ilićima, Cimom i Vihovićima, preko Raštana, do
Jablanice, gdje bi se uključila na Autocestu Vc.
CESTOGRADNJA Večernji objavljuje kompleksne projekte unaprjeđenja mostarskoga prometa