Dvije stravične zrakoplovne nesreće koje su se dogodile u razmaku od svega nekoliko dana, jedna u Kazahstanu, a druga u Južnoj Koreji zaprepastile su svijeti. Podsjetimo, na sam Božić, Trideset i osam osoba poginulo je kada se azerbajdžanski zrakoplov srušio u blizini Aktaua u Kazahstanu. Uzrok pada još uvijek nije poznat.
Ogromna je tragedija zadesila jutros Južnu Koreju. Zrakoplov Jeju Aira sa 175 putnika i šest članova posade na letu iz Tajlanda otklizao je pri slijetanju s piste, udario u žičanu ogradu i zid u zračnoj luci i zapalio se. Spasilačke službe pronašle su zasada dvoje preživjelih i trenutno pokušavaju spasiti ljude u repu aviona, rekao je Reutersu dužnosnik međunarodne zračne luke u Muanu. Crna brojka poginulih prešla je 150, a razvoj događaja iz minute u minutu možete pratiti ovdje.
Iako je preživljavanje u avionskim nesrećama stvar čiste sreće, stručnjak Heinrich Großbongardt u intervjuu za Spiegel, referirajući se prvenstveno na slučaj iz Kazahstana, navodi kako zrakoplovu postoje sigurnija mjesta za preživljavanje nesreće, prenosi Fenix. Kako se moglo vidjeti iz nekih video snimaka i fotografija, rep zrakoplova pretrpio je znatno manje štete od ostatka letjelice. Preživjeli su izvučeni iz ovog dijela olupine, dok je središnji dio letjelice potpuno uništeni.
-Pokazalo se kako su najjeftinija sjedala u zrakoplovu, a to su ona pozadi zrakoplova, najsigurnija. Studije pokazuju da je vjerojatnost preživljavanja nesreće u pozadini zrakoplova nešto veća. To je i logično jer u većini nesreća prednji dio zrakoplova udari o tlo- kaže Großbongardt. Dodaje i kako je "u sredini zrakoplova iznad krila, vjerojatnost preživljavanja je nešto manja nego u samom prednjem dijelu".
-Razlog tome je blizina tenkove, jer bi mogući požar utjecao na one koji tamo sjede. Viša razina sigurnosti je također dalje od prozora. Šansa za preživljavanje je gotovo deset postotnih bodova veća u sredini zrakoplova nego na najopasnijim mjestima uz prozor-rekao je stručnjak.
Letenje modernim zrakoplovima postalo je tako sigurno. Vjerojatnost da vas zadesi smrtonosna zrakoplovna nesreću sada je jedan prema nekoliko milijuna po letu, doodao je Großbongardt. Savezna udruga njemačke zrakoplovne industrije (BDL) objavila je da je samo 80 ljudi poginulo u zrakoplovnim nesrećama u putničkom prometu 2023. godine. U teretnom zračnom prijevozu, međutim, nije bilo žrtava.
Prevara ja kako je putovanje avionom najsigurnije jer oni koji guraju tu prevaru kazu da usporedujuci broj km koje putnik proputuje prije nego pogine u avionskoj nesreci sa brojem km koje putnik proputuje automobilom prije nego pogine je uvjerljivo u korist avionskog prevoza. Ta postavka je prevara jer u tom slucaju zahodska skoljka je najsmrtonosnije sjedalo jer na njoj tesko da preputujete koji cm u cijelom zivotu. Zasto ne pokusaju usporediti nakon koliko sati sjediti u avionu ili u autu putnik pogine! Tada bi se vidjelo kako strasno smrtonosno prometalo je avionsko sjedalo!