Osam dana trajala je sanacija pruge između Mrzlog Polja i Karlovca nakon željezničke nesreće u kojoj je čak pet vagona teretnog vlaka tvrtke Enna Transport iskočilo iz tračnica u noći 9. listopada. Osam je dana HŽ osiguravao autobuse koji su prevozili putnike na toj iznimno važnoj i prometnoj trasi koja spaja Jadran s ostatkom Hrvatske, a toliko im je trebalo i da poprave tri kilometara dugu dionicu pruge koja je u nesreći oštećena te uklone cisterne. I dok je željeznički promet ponovno normaliziran, još nije završena istraga koju provode Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu te zajedničko istražno povjerenstvo sastavljeno od stručnjaka iz tvrtki Enna Transport i HŽ Infrastruktura.
U nesreći nije bilo ozlijeđenih osoba niti je došlo do istjecanja sadržaja cisterni, točnije dizelskog goriva, koje su iskočile iz tračnica. Neslužbeno, do iskakanja je došlo zbog tehničkih problema vezanih za cisterne. Ovakve nesreće, srećom, na hrvatskim prugama nisu česte. Iz HŽ Infrastrukture kažu nam da se događaju u prosjeku četiri puta godišnje. Trošak sanacije posljedica nesreća trebao bi snositi onaj tko je za nesreću odgovoran.
– U ovom trenutku istraga izvanrednog događaja nije završena, zbog čega ne možemo govoriti ni o tomu što je uzrok nesreće ni tko je za nju odgovoran. Naime, ispravnost vagona odgovornost je željezničkih prijevoznika, dok HŽ Infrastruktura odgovara samo za ispravnost vozila u svojem vlasništvu, koja se ne rabe u javnom prijevozu putnika i tereta, nego samo u prijevozu za vlastite potrebe. Željezničke prijevoznike, odnosno održavanje njihovih vagona kontrolira Agencija za sigurnost željezničkog prometa – kazali su nam u HŽ Infrastrukturi. Dodaju da se u prosjeku godišnje dogode do četiri iskliznuća vlakova, odnosno pojedinih vagona u vlakovima, a predmetni izvanredni događaj u Karlovcu bilo je treće iskliznuće ove godine.
– Kako bi se poboljšalo stanje infrastrukture te posljedično tome i povećala razina sigurnosti, HŽ Infrastruktura trenutačno provodi velik broj projekata obnove i modernizacije željezničke infrastrukture od kojih se većina sufinancira europskim novcem. U sljedećih desetak godina plan je uložiti oko 6 milijardi eura i to je najveće ulaganje u željezničku infrastrukturu u povijesti Republike Hrvatske. Upravo je zbog toga HŽ Infrastruktura najveći korisnik EU fondova u prometnom sektoru u državi. Trenutačno se provodi 17 projekata EU, a tu su još i brojni projekti iz drugih izvora financiranja – dodaju u HŽ Infrastrukturi.
VEZANI ČLANCI:
FOTO Karlovac: U blizini željezničkog kolodvora iz tračnica iskočili vagoni cisterne