Buking je u Njemačkoj krenuo rano

Na odmor planira i više Nijemaca nego prije korone

Sunčan i vjetrovit dan u Dubrovniku
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
1/2
14.02.2022.
u 18:50

Epidemiološka situacija ostaje najvažnija pa pozivam sve na odgovorno ponašanje i cijepljenje, kaže Staničić

Necijepljeni Nijemci na povratku iz zemalja visokog rizika, među kojima je i Hrvatska, moraju u karantenu, korona kod njih divlja i kulminacija se tek očekuje za desetak dana, ali sve to ponajvećim svjetskim putnicima ne kvari želju za putovanjem. Redovito godišnje istraživanje, Reiseanalyse 2022., pokazuje da većina u Njemačkoj računa s boljom ekonomskom situacijom nego lani, a njih 82 posto već ozbiljno razmišlja kamo će na godišnji odmor.

Pritom, da vijest bude bolja, o godišnjem ih razmišlja čak dva posto više nego i pretpandemijske, rekordne 2019. Naravno, korona će ostati tema, pa će ih 45 posto jako vagati kakva je epidemiološka situacija u kojoj zemlji.

Počele rane rezervacije

Sve što velika analiza putovanja u Njemačkoj pokazuje, tamošnji turoperatori i agencije itekako osjećaju. Interes koji se probudio rano kao u godinama prije korone pretočio se u rane rezervacije i mnogi trljaju ruke zadovoljni prodajom do kraja siječnja, a novi će poticaj biti i najava iz petka njemačkog kancelara Olafa Scholza o popuštanju epidemioloških mjera već od sljedećeg tjedna.

– Hrvatska stoji dobro, buking je zasad gotovo na razini 2019., ali trebamo ostati oprezni i odgovorni. Trenutačno se najviše bukira špica sezone, međutim u odnosu na posljednje dvije godine traženija je i predsezona – kaže direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj Romeo Draghicchio.

Inače, Hrvatska turistička zajednica prije nekoliko dana pokrenula je na najvažnijem tržištu za naš turizam i kampanju za poticanje ranog bukinga na najjačim njemačkim buking platformama. Cilj je, tumače u HTZ-u, uvjereni kako će mnogi Nijemci odmor rezervirati ranije nego protekle dvije godine, na platformama Expedia.de, Urlaubspiraten.de, Weg.de i Resereporter.de dosegnuti deset milijuna impresija. Vjetar u leđa hrvatskom turizmu dao je i utjecajni njemački autoklub ADAC s 22 milijuna članova, koji je upravo objavio brošuru "Kroatien: ein Land zum Verlieben" ("Hrvatska: zemlja za zaljubiti se") posvećenu isključivo turističkoj ponudi naše zemlje.

Protekle dvije godine više od 70 posto njemačkih turista u Hrvatsku stiže osobnim automobilom pa je brošura pun pogodak. Dakako, ni konkurencija ne sjedi prekriženih ruku. U zemljama koje diktiraju svjetske turističke trendove trenutačno su aktivne promotivne kampanje mnogih zemalja, a očekivano, najprisutnija je Turska, koja u kriznim situacijama nikad ne štedi na promociji. Bitka za šampione ljeta 2022. bit će bespoštedna, s tim da Hrvatska uživa lagodniju poziciju od većine jer je još lani dosegnula pretpandemijski broj turista iz Njemačke.

Što jadranski domaćini mogu očekivati u 2022.? Već bi i repriza lanjskih rezultata što se Nijemaca tiče bila sasvim zadovoljavajuća, ali u predsezoni ima nešto prostora za povećanje brojki. Naravno, pod uvjetom da ne bude neugodnih iznenađenja s koronom.

Zimmer frei bolji nego 2019.

– Za privatne kuće i apartmane na kraju siječnja imali smo čak i nešto više rezervacija nego u najboljim godinama, potražnja za krstarenjima na našim brodovima je 11 posto slabija nego 2019., dok su hoteli u zaostatku 40 posto – otkriva Selimir Ognjenović, vlasnik njemačkog turoperatora specijaliziranog za putovanja u hrvatsku ID Riva tours.

– U cjelini, karte su ipak bolje posložene nego prošle godine u ovo vrijeme. Lani smo imali odličnu sezonu, ali tek od druge polovice srpnja. Sad je samo pitanje koliko ćemo turista uspjeti privući u predsezoni, a pogotovo u svibnju. Naši bi brodovi, kako sada stvari stoje, ove godine mogli zaploviti pet-šest tjedana ranije nego lani, što je svakako dobar znak – optimističan je Ognjenović.

Prvi čovjek HTZ-a Kristjan Staničić računa s prvim gostima već za Uskrs. I to ne samo iz Njemačke.

– Generalno očekujemo bolju i pred i posezonu nego lani. Najave su dobre i s drugih emitivnih tržišta, ne samo iz Njemačke, no konačni će rezultati ponajviše ovisiti o epidemiološkoj situaciji, kako u tim zemljama tako i kod nas. Zato je za nadolazeće mjesece iznimno važno da podignemo razinu procijepljenih, posebice u najturističkijim regijama. HTZ će intenzivno raditi na promociji i marketinškim kampanjama, ali epidemiološka situacija i sigurnost ostaju osnovni preduvjet, stoga pozivam sve na daljnje odgovorno ponašanje i cijepljenje – apelira Staničić.

>> VIDEO Cijepljeni ste, primili ste booster dozu i preboljeli COVID-19! Možete li se sada opustiti?

 

Ključne riječi

Komentara 1

NN
novo nenormalni
20:05 14.02.2022.

u Hrvatsku neće jer ima velik broj necjepljenih koji bi ih mogli zaraziti

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije