Integrirani javni prijevoz putnika bila je glavna tema sastanka predstavnika Varaždinske, Međimurske, Krapinsko-zagorske, Koprivničko-križevačke i Zagrebačke županije.
Naime, Savez za željeznicu, Fakultet organizacije i informatike, Fakultet prometnih znanosti te Varaždinska i Međimurska županija potpisali su lani sporazum kojim su pokrenute aktivnosti na uvođenju integriranog javnog prijevoza putnika. Ovakav koncept, koji uspješno povezuje vlakove i autobuse, ali i sve druge oblike javnog prijevoza putnika, u praksi provode sve razvijene zemlje svijeta i Europske unije.
Putnici time dobivaju javni prijevoz u odgovarajućim razmacima, veze ostvaruju u nekoliko minuta i na željeno odredište dolaze s jednom voznom kartom bez obzira na prijevozno sredstvo. Krajnji je cilj kvaliteta, brzina i bolja organizacija te samim time i znatna ušteda, odnosno povoljnija cijena prijevoza
- Uvođenje integriranog prijevoza sjajna je stvar i to će bitno pomoći studentima. Danas postoje studenti koji žive 20 kilometara od Varaždina, a moraju se u njega preseliti kako bi studirali, što je neprihvatljivo - kazao je dekan FOI-a Tihomir Hunjak. Zagrebački župan Stjepan Kožić naglasio je kako je IPS izuzetno važan projekt za njihovu županiju pojasnivši kako otprilike 120.000 ljudi dnevno iz te županije migrira u Zagreb i još 30.000 u obrnutom smjeru.
- Projekt IPS-a za Varaždin i Međimurje pravo je osvježenje. Dosad se u prometnoj strategiji države najviše polagalo na infrastrukturu, a malo na organizaciju prometa i to se mora promijeniti - kazao je prof. dr. sc. Ivan Legac s Fakulteta prometnih znanosti.
Anđelko Ferek-Jambrek, zamjenik župana Krapinsko-zagorske županije, naglasio je kako IPS nema alternativu.
- Naša je županija samo tijekom prošle godine izdala 251 dozvolu sa 1251 polaskom autobusa, što je ogroman trošak - rekao je A. Ferek-Jambrek.
Dožupan Varaždinske županije Milan Pavleković poručio je i da će lokalna uprava raditi veći pritisak na resorno ministarstvo kako bi i ono pomoglo u provođenju ovog projekta.