Možemo reći da u Hrvatskoj svake godine sve više vlada zapadnjačka groznica kupnje tijekom prosinca.
Najviše se tada troši na igračke, što je i logično jer se, osim Božića,
slave i blagdani Sveti Nikola i Sv. Lucija, kad se tradicionalno daju
darovi djeci, zatim na slatkiše, šminku i kozmetiku općenito, hranu –
purica, odojak, bakalar, piće, odjeću i obuću, ali primijećen je i
trend rasta prodaje tehnike posebno mobitela, linija, CD, DVD, koji uz
trgovačke popuste i različite promotivne akcije postaju u to vrijeme
pristupačnija kupcima, pojašnjava Milica Rakuša Martulaš, direktorica
sektora trgovine u HGK.
Trgovci će također nastojati potaknuti jaču potrošnju pa su već sada u
ponudu ubacili blagdanski asortiman, od kojega će računi stići na
naplatu u siječnju. Bankari će, međutim, reagirati opreznije.
– Budući da uglavnom svi relevantni makroekonomski analitičari i
prognoze govore da će u sljedećem razdoblju biti općenito izražen trend
ograničenja potrošnje kako u svijetu tako i u zemlji, PBZ ne planira
posebnim blagdanskim kreditnim paketima dodatno stimulirati potrošnju
nego štednju i dugoročno stambeno kreditiranje – navodi Dražen
Dumančić, glasnogovornik PBZ-a.
Ta je banka pripremila akcijske kamate na stambene kredite, a Erste, na primjer, ima akcijske kamate na potrošačke kredite.
GOSPODARSKA KOMORA