Pruga zvana čežnja

Nakon 52 godine izgrađena nova pruga u Hrvatskoj: Fijasko odmah na prvoj vožnji

Nova pruga Sv. Ivan Žabno - Gradec - Teškoće na prvoj promotivnoj vožnji
Foto: Damir Špehar/PIXSELL
1/8
15.12.2019.
u 13:41

Zapelo je na početku promotivne besplatne vožnje zbog tehničkog kvara nagibnog vlaka kojemu je trebalo desetak minuta da otkliže s kolodvora, a čime je u konačnici u dolasku u Zagreb kasnio oko pola sata.

Nakon 52 godine u Hrvatskoj je izgrađena nova pruga, zvana čeznja (Sv. Ivan Žabno - Gradec). Tako je s bjelovarskog kolodvora krenuo i prvi vlak prema Zagrebu preko novoizgrađjene pruge, međutim zapelo je na samom početku promotivne besplatne vožnje zbog tehničkog kvara nagibnog vlaka kojemu je trebalo desetak minuta da otkliže s kolodvora, a čime je u konačnici u dolasku u Zagreb kasnio oko pola sata.

Pruga Sveti Ivan Žabno – Gradec bit će svečano puštena u promet u ponedjeljak. Otvaranju te 12,2 kilometra pruge bit će nazočan i predsjednik Vlade RH Andrej Plenković. Svečanost će započeti na željezničkom kolodvoru Sv. Ivan Žabno, odakle će se uzvanici uputiti na prvu vožnju vlakom do Gradeca i natrag. Puštanjem u promet pruge Gradec – Žabno putovanje vlakom od Bjelovara do Zagreba skratit će se za 50 minuta sa sadašnja dva sata. Prugu je izgradio španjolsko-njemački konzorcij Comsa i Wiebe.

 

Vrijednost cijeloga projekta, koji je sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj i iz Kohezijskog fonda, iznosi 258 milijuna kuna. Radovi na gradnji pruge počeli su u rujnu 2017., a rok završetka bio je studeni 2017., no završeni su šest-sedam mjeseci nakon tog roka. I to zbog arheoloških nalazišta koja su otkrivena, a graditelji su imali i peh s kolodvorskom zgradom u Žabnom koja se srušila kod su je počeli uređivati. Nova zgrada projektirana je i sagrađena u godinu dana.

Nova pruga Sv. Ivan Žabno - Gradec - Teškoće na prvoj promotivnoj vožnji
1/7

Jednokolosiječna pruga Gradec – Žabno projektirana je za maksimalnu brzinu od 120 kilometara na sat, osim zavoja kod Gradeca gdje je brzina ograničena na 100 km/h. No u probnom razdoblju vlakovi će tom prugom voziti maksimalno 80 km/h. Pruga nije elektrificirana, no postoji mogućnost i za to. Prva ideja o izgradnji pruge koja će skratiti putovanje vlakom od Bjelovara do Zagreba datira iz 1990. godine, a iznio ju je tadašnji saborski zastupnik Stjepan Sulimanec. Projekt se počeo pripremati još 2002., lokacijska dozvola izdana je 2007., a građevinska 2009.

Ključne riječi

Komentara 103

Avatar Foton
Foton
14:27 15.12.2019.

12 kilometara pruge Kinezi naprave za 2,3 dana

IN
inot
14:11 15.12.2019.

pola vure kasnjenja je njima pod normalno

MA
marijaqwer
17:24 15.12.2019.

Ako se uzme u obzir da je 12 km pruge rađeno 29 godina onda kašnjenje od pola sata na prvoj vožnji nije nikakav fijasko , nego vrhunski uspjeh. Uspjeh koji zaslužuje da je u promet puste Plenković i Kolinda zajedno. Vjerodostojno.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije