OČUVANJE RADNIH MJESTA

Naoružavanje kao spas za posrnulu njemačku brodogradnju? Umjesto kruzera, gradit će podmornice

MV Shipyard Wismar
Foto: Bernd Wüstneck/DPA
1/5
12.06.2022.
u 08:45

TKMS se i prije rata u Ukrajini nije mogao požaliti na nedostatak narudžbi no nakon napada Rusije krajem veljače se potražnja naglo povećala

800 do 1.500 radnih mjesta će dugoročno biti spašeno, ne mala vijest za strukturno slabu saveznu pokrajinu Mecklenburg-Vorpommern. ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), jedan od najvećih svjetskih proizvođača vojne pomorske opreme, objavio je kako preuzima ekonomski posrnulo brodogradilište Wismar na obali Baltičkog mora.

Spas zahvaljujući 100 milijardi eura iz fonda za Bundeswehr

Ovu za sve zaposlene ali i za čitavu gospodarski posrnulu regiju na sjeveru nekadašnjeg DDR-a, radosnu vijest prenio je zaposlenima predsjednik uprave TKMS-a Oliver Burkhard u prisustvu predstavnika sindikata IG Metal i stečajne uprave brodogradilišta, piše Deutsche Welle

„Odlukom države o formiranju izvanrednog fonda za jačanje Bundeswehra, pojavile su se mnoge indicije koje ukazuju na to da će se povećati potražnja za određenom vrstom plovila i naša je želja da mi ta plovila gradimo ovdje u Wismaru", rekao je Burkhard.

Drugim riječima: dosadašnje brodogradilište specijalizirano na kruzere će ubuduće graditi plovila za njemačku mornaricu. Sve zahvaljujući 100 milijardi eura koliko je država, reagirajući na ruski napad na Ukrajinu, odobrila za modernizaciju Bundeswehra.

Oliver Burkhard
Foto: Bernd Wüstneck/DPA

Povećanje kapaciteta

TKMS se i prije rata u Ukrajini nije mogao požaliti na nedostatak narudžbi no nakon napada Rusije krajem veljače se potražnja naglo povećala. „Isporuka u nekom razumnom roku se pokazala nemogućom i zato smo razmišljali o tome kako povećati kapacitete", rekao je Burkhardt. Stečaj brodogradilišta Wismar je otvorio mogućnost za „proširenje kapaciteta": brodogradilište je u „izvanrednom stanju" a radnici „izuzetno motivirani i kvalificirani", kako poručuje šef TKMS-a.

Politici u ovoj saveznoj pokrajini, koja je zbog rata u Rusiji nedavno ostala bez unosnog projekta plinovoda Sjeverni tok II koji se na njemačku mrežu spaja upravo ovdje, je najviše stalo do očuvanja dobro plaćenih radnih mjesta. „Brodogradnja će i dalje živjeti u Wismaru", rekao je zadovoljno ministar gospodarstva Mecklenburg-Vorpommerna Reinhard Meyer.

Kruzer traži kupca

Brodogradilište MV Wismar je do sada bilo specijalizirano za gradnju kruzera. Potražnja za ovom vrstom plovila je, međutim, uslijed korona-krize naglo pala. Na dokovima još uvijek leži nedovršeni gigant „Global One" s 9.000 kreveta. Potraga za novim kupcem ovog plovila je za sada neuspješna. Tri četvrtine dovršeni kruzer će biti prebačen na novi dok kako bi napravio mjesta za podmornice koje bi uskoro ovdje trebale biti građene. Budućnost „Global One" je još uvijek neizvjesna.

Ključne riječi

Komentara 4

Avatar gmail
gmail
09:13 12.06.2022.

Kako praktično. Onda kad naprave 200-tinjak podmornica, zgodno bi bilo i zaratiti. Kako sve jedno drugo vuče.

Avatar Dragovit
Dragovit
08:33 13.06.2022.

Mi smo svoju brodogradnju spremni i zatrti do zadnjeg vijka ako treba za račun Washingtona i Bruxellesa.

UN
uvijek.nepokolebljiv
15:29 12.06.2022.

Vjerojatno se mnogi sjecaju kada je Njemacka "prodala" Izraelu nekoliko novih "ispod cekica" podmornica a Izrael je te podmornice platio polovinu cijene kostanja. Te podmornice su gradene polako i jos su u proizvodnji ali vec 15+ godina Njemacka brodogradnja odrzava zive usko istrenirane majstore koji znaju graditi podmornice. Pitat cete se pa zasto Nijemci te podmornice nisu gradili za sebe? Jer bi ih kostalo punu cijenu umjesto samo pola cijene proizvodnje i potom bi imali troskove koristenja koji su takoder ogromni. Voditi drzavu uspjesno je slicno kao igrati sah kada se gleda 6, 7 , 10 poteza unaprijed a priuceni sineki sumskih razbojnika to nisu naucili i zato neke drzave koje su vodene podobnima umjesto sposobnima nisu Svicarske makar imaju vise prirodnih potencijala nego Svicarska!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije