Vožnja prema Dalmaciji i dalje je prava avantura. Problemi počinju u središtu Korenice gdje se promet preusmjerava preko ne baš širokih cesta kroz Bunić u Pećane jer se glavna cesta D1 obnavlja.
U Korenici je zbog toga postavljen znak na kojem piše "obilazak". Zar se zaduženi za postavljanje znakova nisu zapitali mogu li ga razumjeti njemački, austrijski, mađarski, češki ili neki drugi strani turisti? Od Udbine na lani otvorenoj spojnoj cesti za Gornju Ploču vozače mogu dočekati mjestimični odroni kamenja. Zaštitne mreže upravo se postavljaju ili popravljaju.
Neravni asfalt
Prve kilometre autoceste od Gornje Ploče do Zadra obilježava lagana trešnja u vozilima zbog neravnog asfalta. Još je lani iz Hrvatskih autocesta najavljivano da će se to popraviti.
I nakon 60-ak kilometra vožnje znakovi upozoravaju vozače na približavanje naplatnim kućicama. A tamo nema nikoga! Gdje su skrivene kamere, pitaju se vozači. Tek potom vide papir na kojem piše da je naplata cestarine na sljedećem izlazu s autoceste. Djelatnik na izlazu objašnjava da će fantomske naplatne kućice biti premještene, ali je pitanje zašto to nije već učinjeno. A avantura tek slijedi. Loša i nedostatna signalizacija zbunjuje vozače koji doslovce ne znaju kuda idu. Zbog toga je i više autobusa sa stranim turistima, umjesto prema Šibeniku, skrenulo prema Zadru ili Biogradu.No, još je opasnija "kvaliteta" ceste. Brzina je uglavnom ograničena na 80 kilometara na sat, što može biti pogubno zbog uništenih kolnika. Uništili su ih kamioni koji prevoze materijal za nastavak gradnje autoceste prema Splitu.
Zagreb lijevo ili desno
Na povratku se snalažljivost vozača ispituje kod benzinske u Benkovcu. Prije raskrižja na kojoj je ta crpka piše da se za Zagreb skreće desno, a da se lijevo ide u Zadar i Rijeku. Na raskrižju, pak, stoji da se u Zagreb može i ako se skrene lijevo. One koji se odluče za taj smjer, nakon stotinjak metara ponovno dočekuje "informacija" da su na dobru putu ako idu prema Zadru i Rijeci, Zagreba nema. Nastave li tim smjerom, doći će na novu autocestu, a ako se zbunjeni vrate, krenut će prema Zagrebu preko Obrovca i Gračaca. Takvo ispitivanje snalažljivosti vozača u zadarskom zaleđu trajat će do kraja lipnja, kad bi se trebala otvoriti nova dionica autoceste do čvora Pirovac.
Renato Ivanuš