Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, Josip Škorić, potpisao danas je s direktorom Strabaga, Veljkom Nižetićem, i predsjednikom uprave Avaxa, Christos Ioannouom, ugovore za gradnju pristupnih cesta Pelješkom mostu. Strabag će za 478,3 milijuna kuna graditi dionicu Duboka-Sparagovići, a Avax za 511,5 milijuna kuna stonsku obilaznicu i poddionice Sparagovići Prapratno i Prapratno-Doli.
Ugovori su svečano potpisani u Banskim dvorima, a tom činu su prisustvovali i premijer Andrej Plenković te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Škorić je kazao među ostalim da je cestovno povezivanje s Južnom Dalmacijom najvažniji prometni infrastrukturni projekt naše generacije. Napomenuo je da je ukupni iznos investicija u Pelješki most i pristupne ceste 3,1 milijarda kuna. Premijer Plenković je pak pozvao je izvođače radova da ceste izgrade što prije i pri tome je dao zadatak Škoriću da to tako i bude. A Strabag za svoju dionicu ima rok izgradnje 33 mjeseca od dana uvođenja u posao dok Grci svoj dio moraju izgraditi za najviše 28 mjeseci.
VIDEO Cestovno povezivanje s južnom Dalmacijom
Dionica Duboka-Sparagovići je duga 12 kilometara, a na njoj su i brojni objekti. Tako je potrebno izgraditi i dva tunela ( Kamenica - 499 metara i Debeli Brijeg -2467 metara). Na toj dionici je i vijadukt Doli dug 156 metara te mostovi Dumanja Jaruga I i II dugi 488 odnosno 80 metara. Usto potrebno je izgraditi i jedan podvožnjak te po dva čvorišta i prateća uslužna objekta. Avax mora izgraditi 18 kilometara cesta te dva tunela (Palakovica - 1242 metara i Supava - 1290 metara), most Ston (485 metara), vijadukt Prapratno (206 metara) te po jedan čvor i prateći uslužni objekt. Natječaje za pristupne ceste obilježile su brojne žalbe zbog čega su oni trajali 19 odnosno, 10 mjeseci. Butković je kazao da očekuje da neće biti velikih problema u gradnji cesta.
Poručio je i da se neće dogoditi da most bude puno prije gotov nego pristupne ceste. On vjeruje da će sve biti gotovo u ovoj financijskoj perspektivi jer EU novac za ovaj projekt moramo potrošiti prije kraja 2023. Butković je naglasio da će sve skupa biti gotovo puno prije tog roka.
VIDEO Potpisan ugovor za pristupne ceste Pelješkom mostu
- Ne bih se toliko s time opterećivao hoće li sve u jedan dan biti gotovo. To je kod ovako složenih projekata jako teško predvidjeti - poručio je Butković.
Izvođači imaju rok za uvođenje u posao 70 dana od potpisa ugovora i dostave bankarske garancije, no oni već sad kreću s pripremnim radovima, Tako je Ioannou kazao da će svoj dio Avax završiti na vrijeme i kvalitetno te da su odmah spremni krenuti s radovima. Nižetić je najavio da će Strabag od ponedjeljka krenuti s privremenim uredom na gradilištu te prikupljaju operativu i da vrlo skoro kreću s radovima.
Da živimo u normalnoj državi, ove cendrave žalbitelje bi se propisno kaznilo.