Križevački trgovački lanac KTC nakon sedam godina poslovanja povlači se s istoka i zatvara svoje trgovačke centre u Vojvodini, u gradovima Subotica, Sombor, Apatin, Bečej i Senta. Navode o odlasku iz Srbije objavio je koprivnički tjednik Podravski list, prenijevši i komentar vlasnika Ivana Katavića kako je to posljedica poslovnih teškoća u susjednoj državi. KTC je lani ondje imao prihod od 72,7 milijuna kuna i gubitak od 14,2 milijuna sa 134 radnika, i ta je stagnacija, očito, bila presudila o stavljanju ključa u bravu vojvođanskih dućana, jer je još 2009. bilanca bila 150 milijuna kuna. Katavić je Večernjem listu potvrdio da rezultati nisu bili sjajni.
Bio prvi stranac 2006.
– U fazi smo povlačenja s vojvođanskog tržišta i gašenja tvrtke KTC Srbjia, jer se tamo stvari ne kreću u smjeru tržišne orijentacije i dugoročno se ne isplati dalje poslovati - ocjenjuje vlasnik KTC grupe, elaborirajući kako rade sve da nikome nisu dužni. Uredno, kaže, isplaćuju i otpremnine radnicima, kojih je preostalo stotinjak, dok ih je na vrhuncu ekspanzije, gdje je ovaj žuto-zeleni lanac od 2006. bio prvi strani uopće, bilo njih 300. Oni će od 1. studenog ostati bez posla. Ne nađe li Katavić kupca objekata koji bi bio voljan nastaviti istu djelatnost, suočit će se sa znatnim gubitkom kapitala.
– Prema procjeni sudskog vještaka, objekti sa zemljištem vrijede oko 13 milijuna eura, što je upola manje od onoga što smo uložili. No, to je rizik poslovanja. Ja ne smijem čekati da doživim krah i da mi takva situacija ugrozi temeljnu organizaciju u Hrvatskoj - otkrio je Križevčanin, ustrdivši da mu je vojvođanski ogranak bio nemali uteg.
U subotičkom centru oglašena je i rasprodaja do isteka zaliha, a otamo je već Podravka otkupila svoju Vegetu, jer bi na njoj, ostane li u Srbiji, izgubila na vrijednosti.
Katavić je u ljeto 2006. na otvorenju prvog centra u Subotici dočekan široke ruke, kao uspješni Hrvat koji im donosi radna mjesta.
Stabilni 20 godina
– Bilo je u startu dobro, no kasnije je bivalo sve gore - govori Katavić, posjednik 22 centaa i više restorana u 18 hrvatskih gradova, s gotovo tisuću radnika. "Porciju kolača" na domaćem tržištu nedavno je, prema rezultatima, i povećao, što ga ipak čini mirni(ji)m.
– Stabilna smo kuća već 20 godina i nije nam bitno da budemo prvi, nego najbolji - objasnio je svoju maksimu osnivač obiteljskog lanca.
>>Porezna presija: Zatvaraju kafiće, a kriju grijehe trgovačkih lanaca