Hrvatski su učenici po vještini čitanja na 8. mjestu u svijetu, u znanju matematike na 30., a prirodoslovlja na 23. mjestu, pokazuju rezultati Međunarodnog istraživanja čitalačke pismenosti koje je u utorak u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja predstavila koordinatorica istraživanja Jasminka Buljan Culej.
– Istraživanje je pokazalo da su đaci postigli iznimno dobar rezultat po kojemu se Hrvatska nalazi na visokom osmom mjestu sa 553 boda ili 53 više od međunarodnog prosjeka – kazala je J. Buljan Culej. Najuspješniji u čitanju bili su učenici iz Hong Konga, Rusije, Finske i Singapura, u matematici učenici iz Singapura, Južne Koreje, Hong Konga i Tajvana, a u prirodoslovlju učenici iz Južne Koreje, Singapura, Finske i Japana. Istraživanje je pokazalo i da naši učenici ne vole čitati, u tome smo se našli na pretposljednjem mjestu.
– Shvaćaju da je čitanje važno, ali tu vještinu koriste isključivo za učenje, a ne i za zabavu – objasnila je koordinatorica. Na višoj naprednoj čitalačkoj razini Hrvatska ima 11 posto učenika, što je bolje od međunarodnog prosjeka, koji je 8 posto, a čak 99 posto učenika može riješiti zadatke na osnovnoj razini.
>>Čak 22 nadarena učenika diljem županije dobila po 7.000 kuna
Lijepo. Zašto ovaj članak nije na naslovnici? Toliko se kod nas u posljednje vrijeme pljuvalo po profeosrima i našim školama, dajte sada stavite barem ovaj članak da se vidi kako unatoč svim problemima, podcjenjivanju struke i napadima i medija i dijela roditelja ti ljudi i dalje dobro rade.